سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فروش کلی سینما‌ها از ابتدای امسال تاکنون در حالی به ۳۴۵ میلیارد تومان نزدیک شده است که با فرا رسیدن ماه محرم و توقف اکران فیلم‌های کمدی پیش‌بینی‌های مختلفی درباره روند گیشه در ماه‌های آینده مطرح می‌شود.
انجمن بازیگران هالیوود که شامل بیش از ۱۶۰ هزار عضو بازیگر سینما و تلویزیون در آمریکاست، در پی شکست مذاکرات با استودیو‌ها دست به اعتصاب زد.

خبرهای ضد و نقیض از عاقبت فیلم «سگ»به کارگردانی ابوالفضل پورعرب در فضای‌مجازی مطرح می‌شود؛ اما تهیه‌کننده آن می‌گوید هیچ توقفی در کار نیست.

آزیتا حاجیان، محمدحسین لطیفی، جرج شلهوب، گئورگی ژیتکوف و بائوئینگ شیشی فیلم‌های بلند و کوتاه داستانی راه‌یافته به بخش بین‌الملل نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» را داوری می‌کنند.
بزرگداشت سیروس الوند کارگردان و فیلمنامه‌نویس پیشکسوت سینمای ایران به همت گروه اجرایی نمایش «خانم آوازخوان کله طاس» در خانه نمایش دا برگزار می‌شود.  

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رویداد هنری مباهله و نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه به میزبانی یزد پیامی را منتشر کرد.

فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال، نخستین نمایش جهانی خود را در پاریس و پیش از اکران عمومی در آمریکا تجربه کرد.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: اتفاق جدیدی برای فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله رخ نداده و این فیلم فقط پروانه نمایش برای خارج از کشور دارد.
بیستمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» ساخته محمد احسانی محصول سال ۱۴۰۰ اختصاص دارد.