سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

نمایش «شیر علی» به نویسندگی مهدی پوررضائیان و کارگردانی حنیف محمدی در «تئاتر محراب» روی صحنه می‌رود.

ناصر تقوایی که سال‌ها قبل برای ثبت تعزیه در فهرست میراث جهانی یونسکو یک مستند ساخته است، در آن مقطع گفته بود که دوست دارد اگر قرار باشد برای دومین بار سراغ تعزیه برود، حتما یک اثر سینمایی و غیرسنتی از آن بسازد.
ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» که به همت اداره کل هنرهای نمایشی در محوطه باز تئاتر شهر در حال برگزاری است، در میان استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به نمایش‌های آیینی، به نیمه راه خود رسید.
مسئله پوشش و پوستر فیلم فقط به جشنواره فیلم کوتاه ایسفا ختم نمی‌شود چند روز پیش بود که «در تبلیغات محیطی فیلم «شهرک»، دکمه باز ساعد سهیلی سانسور شد».

علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر طی نشستی با ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی به بررسی ظرفیت‌های تعاملی و دغدغه‌های فرهنگی مشترک پرداختند.

فیلم کوتاه «هوملس» به کارگردانی محمدرضا هلال‌زاده، نویسندگی آسیه اسدزاده و تهیه‌کنندگی شهرام اسدزاده با تجهیزات و عوامل سینمایی ساخته شد.

به بهانه بازی در فیلم ماندگار «سفیر»

درباره فرامرز قریبیان، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون

فرامرز قریبیان که تا آن روز عمده آثار برجسته اش را با مسعود کیمیایی تجربه کرده بود و در سوابق بازیگری خود، هنرمند اخلاق مداری در پیش و پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد، انتخاب نهایی تیم تولید برای ایفای نقش نخست «سفیر» بود.
پیرو نشست و همفکری مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تصمیم بر برگزاری بخش ویژه مسابقه نمایشنامه‌نویسی با نام «ساختار فرهنگی» به دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره اضافه گردید.