سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شنیده‌های ما حکایت از آن دارد که برخی دوستان قریشی از جمله یکی از تهیه کنندگان قدیمی سینمای ایران که سابقه همکاری با قریشی را دارد، او را تشویق کرده‌اند به ایران بازگردد و دوباره در سینمای ایران مشغول شود.
آزادی موقت متهم پس از ۲۵ روز بازداشت

کیفرخواست پرونده «محمد صادقی» صادر شد

کیفرخواست پرونده محمد صادقی؛ بازیگری که با اظهارات غیر متعارف و غیر قانونی مخاطبانش را دعوت به خشونت کرده بود، صادر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تحریم برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته اجازه نمی‌داد فضای فرهنگ و هنر شکل بگیرد، از اقدام برای تغیبر نام وزارتخانه متبوعش خبر داد و درباره معنا و کارکرد آن هم بدون اشاره به نامی خاص توضیح داد: نام جدید متناسب با نگاه‌های جدید در حوزه مدیریت فرهنگی و با همراهی دوستان مجلس و براساس لایحه هفتم انتخاب خواهد شد.

دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تأکید کرد مهلت ثبت نام و ارسال نسخه بازبینی آثار متقاضیان شرکت در جشنواره که پیش از این تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه اعلام شده بود تمدید نمی‌شود.

به مناسبت رونمایی از تقریظ رهبرمعظم انقلاب بر کتاب اسم تومصطفاست فیلم کوتاه "مثل مصطفی" بر اساس این کتاب  در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح ساخته شد.

صبح شنبه با انتشار نسخه قاچاق فیلم «بی‌رویا» ساخته آرین وزیردفتری شروع شد و شب شنبه هم با در دسترس قرار گرفتن نسخه غیرمجاز فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره و تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی به پایان رسید. فیلم کاهانی سال ۱۳۹۵ ساخته شده بود، اما تا شنبه شب که نسخه غیرمجازش درآمد، فرصت اکران عمومی نیافت.
دبیر اجرایی هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین "روایت راهیان" با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ اثر هنری از سراسر کشور به این همایش رسیده است گفت: بیش از ۷۰۰ هنرمند در طول برگزاری این رویداد در ایران و عراق هنرنمایی می‌کنند.