سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دو فیلم سینمایی «اختاپوس ۱: آهوی پیشونی سفید» ساخته سید جواد هاشمی و «اتل متل توتوله» ساخته محمد جعفری در شبکه نمایش خانگی(فیلم نت) توزیع شد.

سجاد بابایی که سال گذشته برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «استاد» سیمرغ بهترین بازیگری را از آن خود کرده بود، امسال با ایفای نقش شهید زین‌الدین در فیلم «مجنون» در جشنواره فجر حضور دارد.

مستند «محرمانه دوحه» به کارگردانی محمدحسن یادگاری که روایتی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ است، آماده نمایش شد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، ارائه تسهیلات بیمه ای اعم از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی را یکی از مهمترین خدمات صندوق هنر به جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور عنوان کرد.
مارتین اسکورسیزی که خود از تاثیرگذارترین سینماگران در قید حیات جهان است، زمانی از رسیدن به خلوص و سادگی بسیار پیچیده در آثار کیارستمی به عنوان منبع الهام خود سخن گفته بود.
خسرو خسروشاهی، صدای ماندگار و دوبلور پیشکسوت کشورمان که مدتی در بیمارستان بستری شده بود، اکنون در منزل تحت مراقبت و درمان است.

کانادا، شیلی و آلمان فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.

فیلم سینمایی «شب دوازدهم» به کارگردانی دومینیک مول فرهنگسرای ارسباران یکشنبه 5 شهریور ماه 1402 در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

کمپانی برادران وارنر از تعویق اکران قسمت دوم فیلم سینمایی علمی-تخیلی «َتلماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» به دلیل اعتصابات جاری در هالیوود خبر داد.

دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی سازمان سینمایی مطرح کرد؛

مجرمان سرقت فیلم ها را شناسایی میکنیم/ قاچاق فیلم های سینمایی در داخل سازمان نبوده است

جعفر انصاری‌فر دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی سازمان سینمایی گفت: در ماجرای قاچاق فیلم‌ها ما حامی و سمت سینماگران هستیم و قطعا مجرمان سرقت‌ فیلم‌ها را شناسایی کرده و برخورد انضباطی می‌کنیم.