سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

جوایز گلدن گلوب از دوره آتی خود دو جایزه موفقیت در گیشه یا نمایش آنلاین در سطح جهانی و همچنین بهترین کمدی استندآپ را اعطا خواهد کرد.
در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»

نمایش گزیده‌هایی از «بلمی بسوی ساحل» و «دوئل»

در پنجاه و چهارمین قسمت مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک»، برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
جوایز فیلم سپتیمیوس آمستردام در کشور هلند، جایزه بهترین فیلم قاره آسیا را به ساخته هومن سیدی اعطا کرد. هومن سیدی که در مراسم حضور داشت، جایزه بهترین فیلم سینمایی قاره آسیا را برای «جنگ جهانی سوم» دریافت کرد.
کمیته اسکار سینمای لهستان در نهایت تصمیم گرفت فیلم «دهقان‌ها» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار ۲۰۲۴ انتخاب کند و فیلم انتقادی «مرز سبز» ساخته «آگنیشکا هولاند» را نادیده گرفت.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با پنج فیلمنامه موافقت کرد که «معجزه پروین» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و «شبنم عشق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدجواد کاسه‌ساز از جمله این آثار هستند.

شهاب حسینی گفت: همیشه به مرگ فکر می کنم. به خاطر عارضه قلبی که در سال ۱۳۹۳ داشتم هم به این موضوع بیشتر در آن مقطع فکر می کردم.
رضا کیانیان بعد از اظهارات جمیله علم الهدی که گفته بود مردان ایرانی از زنهای خود نمی خواهند که در بیرون از خانه کارکند، خطاب به او گفته بود از طرف مردان ایرانی حرف نزند.