در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت چه گذشت؟

جمعی از هنرمندان متولد خرداد ماه گردهم آمدند و یاد شهید آیت الله رئیسی و هیات همراه را گرامی داشتند.
تصویر در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت چه گذشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سه شنبه ۸ خرداد ماه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد خرداد ماه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

در این مراسم یاد وخاطره شهدای خدمت با اهدای گل و خواندن فاتحه توسط هنرمندان پیشکوت متولد خرداد در فضایی خاص که با تمثال ۸ شهید خدمت تدارک دیده شده بود، گرامی داشته و در انتها میهمانان لوح یادبود شهدا را امضا و پس از قرائت فاتحه وارد سالن مراسم شدند.

همچنین روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه گزارش داد که سیدعباس عظیمی مدیرعامل این مؤسسه در این مراسم ضمن عرض تسلیت برای شهادت خادمین ملت به

دو خاطره از دو دیدار و هم کلام شدن با رئیس جمهور شهید آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی اشاره کرد که در ماه های مبارک رمضان اتفاق افتاده بود و در نهایت منجر به کمک بیست میلیارد تومانی مرحوم دکتر رئیسی به موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.

وی در سخنان خود با اشاره به رفتار صمیمی ، صادقانه و بدون تکلف رئیس جمهور در دیدار با هنرمندان گفت : ایشان حتی در زمان صرف افطاری و شام به گونه ای عجیب نگران پذیرایی از میهمانان بودند و به میزبانان برای رسیدگی و توجه بیشتر تذکر می دادند و البته این رفتار نشان از محبت درونی و صمیمت ایشان بود و الا چرا مقامی در حد رئیس جمهور می بایست دغدغه پذیرایی داشته باشد!

در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت چه گذشت؟

عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امیدواریم با کمک اخیر دکتر رئیسی به موسسه بتوانیم با شرایط بهتری برنامه های موسسه را برای تکریم هنرمندان پیشکسوت اجرا کنیم .
در ادامه حضار به دعوت سید عباس عظیمی از روی صندلی های خود به احترام رئیس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت برخواستند و با ذکر صلوات و خواندن فاتحه‌ یاد آنان را گرامی داشتند.

در این مراسم ارتباط مستقیم تلفنی با استاد محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و از متولدین خرداد ماه برقرار شد و او که به دلیل بیماری و شرایط جسمی سالهاست امکان خروج از منزل را ندارد به صورت تلفنی سالروز تولد خردادی ها را به میهمانان تبریک و از زحمات متولیان موسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی و با اظهار تاسف از واقعه تاسف بار سقوط هلیکوپتر، یاد و نام تمامی شهدای خدمت را گرامی داشت.

داریوش ارجمند رئیس هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم گفت: خرداد در تقویم سرزمین من، ماه انقلاب، ماه رهبر انقلاب، ماه کوچ رهبر کبیر انقلاب و حوادث بسیار است.

وی با اشاره به شهادت ایت اله رئیسی افزود: مهم است که آدم این گونه بیاید و اینگونه برود.

ارجمند در ادامه گفت: خدا دریچه ای از شیوه خدمت را به واسطه ایشان باز کرد؛ این که یک روحانی آمد که در گل، سیل و خاک زلزله و همه شرایط همراه همه طبقات مردم می‌شد.
او مهربان و دوستدار ایران بود.

ارجمند گفت: حرکت ایشان در سازمان ملل‌ وقتی عکس سپهبد شهید قاسم سلیمانی را هنگام سخنرانی بالا برد و عشق به ایران را به تصویر کشید و در قسمتی دیگر قرآن را بالا برد تا بر اعتقادش تاکید کند؛ برای شخص من نماد و نمود اقتدار و ستایش ایشان بود.

وی ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور بعدی به آقای رئیسی اقتدا کند؛ هم در مورد رویکردی که او نسبت به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و هم در رویکرد مهربانانه ای که نسبت به مردم داشت.

رئیس هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: اقای دکتر رئیسی به مؤسسه ما در موقعیت تحسین برانگیزی کمک کرد. امیدوارم دریچه ای که برای ما باز کرد بماند و پس از او کسی چون خودش خداشناس، مردم شناس، بی کینه و صادق و دوستدار فرهنگ و هنر جایشان را بگیرد.
در این مراسم یاد استادان آسمانی متولد خرداد گرامی داشته شد و در ادامه با اهدای تندیس و هدیه از هنرمندان متولد خردادماه (اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت) تقدیر و با عکس یادگاری دسته جمعی پیشکسوتان مراسم به پایان رسید.

اهدای قرآن به خط نستعلیق اثر عضو فقید موسسه زنده یاد استاد سعید شمس انصاری که اخیرا به همت خانواده چاپ شده است و اهدای جدیدترین آثار مکتوب شامل مجموعه ۵ جلدی کتاب های استاد خسرو حکیم رابط توسط خود این نمایشنامه‌نویس نامدار کشور به موسسه هنرمندان پیشکسوت،همچنین خبر استاد حسین فخیمی هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز درخصوص کمک مالی رئیس جمهور فقید به ساخت شهر تندیسان بعد از ۱۱ سال پیگیری در دولت های مختلف و جواب رد شنیدن ، از جمله اتفاقات حاشیه ای این مراسم بود.

تقی شاهرخ ، شهین پزشکی ، یوسف صمدی بهرامی ، حسین فخیمی ، بهناز ذاکری ، محمدرضا رحمانی لشگری ، سیدعباس روحانی ، مریم شیخ‌مهدی ، منوچهرنوح‌سرشت ، ساسان مویدی ، داود فتحعلی‌بیگی ، علی صفری ، علی نعمتی ، مهری شیرازی ، علی‌ شاه‌حاتمی ، جهانگیر الماسی ، عبدالحی شماسی ، هادی منتظری ، زیداله طلوعی ، اکرم‌السادات حسینی ، جعفر نجیبی ، زهره شکوفنده ، هنگامه اخوان و خانواده‌های استادان آسمانی سعید شمس‌انصاری و محمدعلی شیرازی هنرمندان پیشکسوت حاضر در این مراسم بودند.

در گردهمایی هنرمندان پیشکسوت چه گذشت؟

منبع: ایسنا

680489