سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

گفت و گو با «پرویز پورحسینی» در سالروز تولدش

روزگار، مرا از صحنه دور کرد

در آخرین سال قرن 14 خورشیدی، پرویز پورحسینی 79 ساله می‌شود ولی او هم مانند همه ما آنقدر درگیر کروناست که کمتر به این موضوع فکر کرده است و دلش می‌خواهد به شرایط عادی بازگردیم.
جمشید هاشم‌پور و فرهاد قائمیان با حضور در دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پوستر «نشان رسول» را برای احترام به این فیلمساز مطرح، امضاء کردند.
پروانه معصومی که به خاطر کرونا این روزها از خانه خارج نمی‌شود، می‌گوید در خانه کتاب و روزنامه می‌خواند و سریال ‌های جدید را اصلا تماشا نمی‌کند. او هم مثل خیلی از مردم ترجیح می‌دهد سریالهای تکراری‌ را تماشا کند.
تالارهای موزه سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت رایگان میزبان علاقه مندان به تاریخ و دستاوردهای سینمای ایران خواهد بود.
برای یک عمر دستاورد هنری؛

آن هوی شیر طلای ونیز را گرفت

شب گذشته ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ونیز، از آن هوی فیلمساز چینی با اهدای شیر طلای ونیز برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.

به بهانه رونمایی از پوستر نشان رسول ملاقلی پور

برای تولد "رسول سینمای ایران"

رسول ملاقلی پور سینما را حرفه‌اش می‌دانست و می‌گفت: «از این طریق دارم زندگی می‌کنم و دیگر اینکه می‌خواهم دغدغه‌های فردی خودم را با ذهنیتی که دنبالش هستم در آستانه نیم قرن زندگی در سینمایی که انتخابش کردم بیاورم.»
با رونمایی از «خورشید» مجید مجیدی در جشنواره ونیز، منتقدان سینمایی درباره آن دست به قلم شده‌اند؛ یکی از اولین این نقدها را منتقد «ایندی وایر» نوشت و فیلم مجیدی را هیجان‌انگیز توصیف کرد.