سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

احسان سلطانیان کارگردان اسفرجانی مطرح کرد ؛

به دنبال نمایش واقعیت در زندگی هستم

احسان سلطانیان متولد سال 1362 در اسفرجان، اصفهان کارگردان و نویسنده است. او فارغ التحصیل رشته تهیه کنندگی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی کارگردانی فیلم از دانشگاه صداوسیمای تهران است. سلطانیان در کارنامه‌اش ساخت سریال، تله فیلم و فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را دارد. تهیه کنندگی و کارگردانی سریال "محرمانه در باران" ؛کارگردانی "تله فیلم شور آوا" و تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه داستانی «رنجی که می‎بریم»، «موریانه‌ها آرامند»، «رقص روی پل پیاده»، « تله فیلم پیچ جاده نمناکـ » و فیلم‌های مستند«مشکین»، «سفیر سفر»، «گامی برای زندگی» از آثار او به شمار می آیند. احسان سلطانیان همچنین از مدرسان دانشگاه در رشته‌های سینما و انیمیشن است که به عنوان استاد نمونه کشوری نیز برگزیده شده است.اولین فیلم بلند احسان سلطانیان با عنوان «آنها» داستانی متفاوت با مضمون مسائل زنان، یک تیم بازیگر حرفه‌ای و ساختاری متفاوت دارد که نوید ظهور استعداد خوبی را در سینمای ایران می‌دهد.

در دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مقرر شد بدهی سینماها از ۱۰ تا ۲۰ شهریورماه پرداخت شود.

سال ۱۳۸۳ ثبت جهانی «پرونده تعزیه» برای نخستین بار در یونسکو مطرح می‌شود. در دورانی که ایران در تلاش برای تکمیل پرونده تعزیه است کشور ترکیه هم عزمش را جزم کرده تا این آیین را به‌ نام خود ثبت کند.
اولین تیزر فیلم «خورشید» ساخته فیلمساز ایرانی مجید مجیدی که در بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال شرکت دارد، منتشر شد.

مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: آرزویم ساخت فیلمی درباره امام حسین(ع) است ولی واقعیتش این است که پرداخت به موضوع عاشورا کار بسیار سختی است.
چهارم شهریور ماه هر سال مصادف با زادروز اکبر عبدی یکی از بازیگران صاحب سبک سینمای ایران است، وی چهارم شهریور ماه ۱۳۳۹ از پدر و مادری اردبیلی در محله نازی‌آباد تهران زاده شد.
هفته پیش محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نظارت ساترا (به نمایندگی از سازمان صداوسیما) بر وی‌اودی‌ها و محصولات شبکه‌ی نمایش خانگی در فضای مجازی را غیرقانونی دانست و تأکید کرد که هنوز قانونی ناظر به تفویض این اختیار از ارشاد به صداوسیما به تصویب نرسیده است.
منوچهر طیاب، کارگردان و مستندساز، فراق دوست قدیمی خود، خسرو سینایی را تاب نیاورد.

سریال آقازاده که تا اینجای کار به جای ارائه فهم یا درک تازه‌ای از موضوع آقازادگی صرفاً داستان دختری به نام مانلی را توصیف کرده، در سکانسی جنجالی به موضوع ازدواج موقت اشاره‌ای گذرا کرده است
علیرضا داوودنژاد:

عمدتا در خانه هستم

علیرضا داوودنژاد کارگردان پیش کسوت سینما گفت: این روزها عمدتا در خانه هستم، مگر در موارد خاصی که برای خرید بیرون می‌روم و در آن زمان هم ماسک می‌زنم.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به تحریم ها و موانع موجود در اداره کشور انعکاس دستاوردهای دولت را از اهداف اصلی رادیو دانست.