سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

پوریا رحیمی سام بازیگر سریال «کرگدن» گفت: کار کردن در سینما به هیچ عنوان خطرناک تر از حضور در مترو نیست، اما شما شاهد هستید که همچنان مترو در حال فعالیت و خدمت رسانی است، به عقیده من فرهنگ همانند خوراک پوشاک و ... جزء نیاز مردم است و نباید مغفول واقع شود و باید از آن حمایت کرد.
«سینمافرهنگ» عنوان برنامه جدید رادیو فرهنگ است که روزهای چهارشنبه با اجرای جهانگیر الماسی به بررسی سینمای دفاع مقدس می‌پردازد.
نسخه نهایی فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری، جدیدترین اثر بلندِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویلِ سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر شد تا مورد داوری قرار گیرند.
همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، جشنواره۳۹ فجر امسال از آغازش سرشار از شگفتی و مسایل تعجب‌برانگیز خواهد بود.
سعید پیردوست که اغلب بازی او را در سریال های طنز مهران مدیری دیده ایم، مدتی است در کارهای طنز حضور پررنگی ندارد. او درباره شرایط این روزهایش و علت کم کاری، گفت: بسیاری از همکاران ما را فراموش کردند و دیگر گویا دلشان نمی‌خواهد با ما کار کنند.
برای شرکت در جشنواره فیلم فجر که هیات انتخاب هم ندارد، 110 فیلم متقاضی بودند که پس از تطبیق آنها با قوانین و فراخوان جشنواره، اسامی 62 فیلم بلند سینمایی حائز شرایط شرکت در بخش داوری جشنواره فیلم فجر _ که بیش از 40 فیلم طبق جدول منتشر شده پروانه نمایش ندارند _ معرفی شدند.
برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که به‌ دلیل محدودیت‌ های ناشی از پاندمی ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، متوقف شده بود، از چهار‌شنبه ۱ بهمن‌ماه ۹۹ با اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته در بخش ملی و بین‌الملل، در پردیس سینمایی ایران مال، از سر گرفته می‌شود و تا ۶ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.
پخش‌کننده فیلم «دینامیت» می‌گوید، اگر سازمان سینمایی شرایط حمایتی ویژه‌ای را در نظر بگیرد می‌توان این فیلم را در آینده‌ای نزدیک اکران کرد.