در دهه سوم ماه محرم

۱۰ شب تعزیه‌خوانی در بوستان خیام

۱۰ شب تعزیه‌خوانی در فضای باز بوستان خیام برگزار می شود.
تصویر ۱۰ شب تعزیه‌خوانی در بوستان خیام

به گزارش سایت خبری پرسون، مجالس تعزیه‌خوانی «تعزیت خورشید» ویژه برنامه‌ای برای برپایی مجلس سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا است که در دهه سوم ماه محرم به همت فرهنگسرای امید در منطقه ۱۳ شهر تهران برگزار می‌شود.

این مجلس تعزیه‌خوانی از ۸ تا ۱۸ شهریور به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸ در فضای باز مجاور فرهنگسرای امید، بوستان خیام و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود تا عرض ارادتی به ساحت مقدس شهدای کربلا از سوی شهروندان تهرانی صورت گیرد.

در این ویژه برنامه سوگواری، مجالس تعزیه‌خوانی برای حضرت مسلم (ع)، دوطفلان مسلم، جناب حر، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع)، حضرت رقیه (س) و ... برگزار می‌شود.

در بخش دیگری از این ویژه برنامه، به همت فرهنگسرای امید، از دو خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس که در ماه محرم به شهادت رسیدند، تجلیل می‌شود. خانواده شهیدان کاظم و مجید عزیزی و خانواده شهید سیداصغر حسینی در برنامه تجلیل می‌شوند. شهیدان عزیزی در ماه محرم سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در بخش جنبی این برنامه، ایستگاهی برای کودکان با عنوان «کودکان عاشورایی» برپا می‌شود که در آن فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، نقاشی، مهارت‌های دست‌ورزی و ... با محوریت عاشورا و محرم ویژه کودکان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه که در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود می‌توانند از ساعت ۱۸ به بوستان خیام واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی مراجعه کنند.

335779