سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کورش تهامی، روشنک گرامی، سیاوش چراغی‌پور و هومن شاهی از بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا ایفای نقش کرده‌اند.
«شانون لی» با انتقاد از صحبت های اخیر «تارانتینو» درباره پدرش عنوان کرد از این که سفیدپوستان هالیوودی تلاش می کنند به من بگویند پدرم چه کسی بوده خسته شده است.
جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر اهل خراسان به تازگی در فیلم سینمایی «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی علی برادری به ایفای نقش پرداختند.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با توجه به ورود شهر تهران و برخی شهرهای دیگر به شرایط قرمز کرونایی، اجراهای تئاتری تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شوند.
تنها یک روز پس از آغاز اکران فیلم جدید در سینماها و امید به استقبال مجدد از سالن‌های سینمایی، با اعلام وضعیت قرمز در پایتخت از فردا شنبه، سینماها باردیگر در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفتند!
جشنواره کن با انتشار برنامه نمایش فیلم‌های منتخب خود در بخش‌های مختلف، سوت آغاز هفتادوچهارمین دوره از این رویداد سینمایی را به صدا درآورد.
«بیل کازبی» کمدین و چهره معروف تلویزیونی که به دلیل تجاوز جنسی در زندان به سر میبرد با لغو محکومیت از زندان آزاد شد.

اهدای اولین لوح ویژه فرهنگستان هنر به مجید مجیدی

تجلیل از عوامل «خورشید» در فرهنگستان هنر

رئیس فرهنگستان هنر در مراسم اکران فیلم سینمایی «خورشید» و تجلیل از دست‌اندرکاران فیلم، اولین لوح ویژه فرّ فرهنگستان هنر را به مجید مجیدی اهدا کرد.