جوایز گاتهام از جین کمپیون تجلیل می‌کند

جین کمپیون تجلیل بخش کارگردان از جوایز گاتهام ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد.
تصویر جوایز گاتهام از جین کمپیون تجلیل می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اسکرین دیلی، جین کمپیون کارگردان فیلم «قدرت سگ» دریافت‌کننده جایزه تجلیل بخش کارگردان جوایز گاتهام ۲۰۲۱ خواهد بود که روز بیست‌ و نهم نوامبر به صورت حضوری در نیویورک برگزار می‌شود.

جفری شارپ مدیر اجرایی انستیتو فیلم و رسانه گاتهام گفت: جین کمپیون داستان‌هایی زیبا و شجاعانه را با عمق احساسی خیره‌کننده تعریف می‌کند. با بازگشت چشمگیر او به فیلم‌های سینمایی با پروژه «قدرت سگ»، او بیش از پیش موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان فعال امروز تثبیت کرد.

کمپیون برای ساختن این درام محصول نت‌فلیکس با نقش‌آفرینی بندیکت کامبربچ، جسی پلمونز و کریستن دانست توانست ماه گذشته جایزه شیر نقره‌ای ونیز را از آن خود کند.

این فیلمساز نیوزیلندی در سال ۱۹۹۳ با فیلم «پیانو» بدل به نخستین کارگردان زنی شد که جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن را از آن خود کرد. او تا امروز یکی از هفت زن کارگردانی است که توانسته نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

از فیلم‌های او می‌توان از «ستاره روشن»، «فرشته‌ای سر میز من»، «پرتره یک بانو» و «دود مقدس» نام برد. او در تلویزیون هم پروژه «بالای دریاچه» را کارگردانی کرده است.

در جوایز گاتهام امسال، همانطور که از قبل اعلام شده بود کریستن استوارت ستاره فیلم «اسپنسر» جایزه تجلیل بازیگر را دریافت می‌کند و ایمون بولز رییس شرکت مگنولیا پیکچرز جایزه تجلیل صنعت را می‌گیرد.

366866