سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

صفر کشکولی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بیان کرد در گذشته به دلیل نقش‌های منفی زیادی که بازی می کرده است، عده‌ای از مخاطبان سینما و تلویزیون از او می‌ترسیدند، اما هنوز مردم دوستش دارند.
سیدجواد هاشمی، در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفت: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.
«آتابای»، آخرین ساخته نیکی کریمی، درام عاشقانه اجتماعی با بازی خوب هادی حجازی فر است که با تاباندن نوری بر یک قسمت تاریک از زندگی شخصیت اصلی داستان (کاظم)، نیشتری بر زخم‌های کهنه جامعه می‌زند.
بهزاد خداویسی از سریال "روزگار جوانی" که در آن با شاپو قریب و اصغر فرهادی همکاری داشت به نیکی یاد کرد و در عین حال درباره فصل دوم این سریال انتفاد و اظهار کرد: کاری که تازه ساخته اند «روزگار جوانی» نیست، فقط اسمش روزگار جوانی است!
«میازاکی» در مصاحبه جدید خود اعلام کرده پروژه جدیدش بر اساس رمان «چگونه زندگی می‌کنید؟» نوشته «گنزابورو یوشینو» (۱۹۷۳) خواهد بود که روایتگر داستان پسر نوجوانی است که پس از مرگ پدرش، همراه با عمویش از توکیو نقل مکان می‌کند.
اصغر شاهوردی امروز ششم آذرماه وارد پانزدهمین سالی می‌شود که بی‌صدا و بی‌حرکت روی تخت افتاده و برای خانواده‌اش جز تلخی و بی‌رحمی سینما چیزی باقی نمانده است.
فیلم کوتاه «جبرئیــل» ساخته‌‌ یوسف کارگر جایزه‌ دوم بهترین فیلم کوتاه جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه «ارزینجان» ترکیه را دریافت کرد.
شورای جدید پروانه ساخت سازمان سینمایی در تازه‌ترین جلسه خود برای محمد حسین مهدویان پروانه ساخت فیلم سینمایی صادر کرد.
اکران آنلاین فیلم سینمایی "رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش از ۱۶ اسفند همزمان با تولد حضرت ابوالفضل (ع) در پلتفرمی که در برای عرضه جهانی آن طراحی شده است، آغاز می‌شود.
«دختر خوب» به کارگردانی راحله کرمی جایزه ویژه هیات داوران جشنواره حقوق بشر ناپولی ایتالیا (Festival del Cinema dei Diritti Umani di Napoli) را از آن خود کرد.