سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در نقش جان‌فداهای میهن بازی می‌کردی اما می‌گفتی ۸۵ میلیون ایرانی فدای یک تار موی پسرم. هر وقت حرف می‌زدی به ضررت تمام می‌شد چون هیچ اصولی در آن موضع‌گیری‌ها دیده نمی‌شد.
خیلی از کسانی که در این حادثه جان باختند مادر بودند. خیلی‌ها می‌خواستند در آن روز، روز مادر را به مادران خود تبریک بگویند. آن کودک هم که مظلومانه شهید شد، چه بسا هدیه روز مادر را با خود به همراه داشت اما در کنار مادرش در خون غلتید.
جهانگیر الماسی گفت: من ازجمله افرادی هستم که برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای را ترویج می‌کنم و اجازه می‌خواهم مبلغ این رویداد باشم، چراکه جوانان ما، هیچ فضای دیگری برای مطرح کردن خود و نشان دادن استعدادشان ندارند.
سینمای ۲۰۲۳ درحالی کار خود را با گیشه به پایان رساند که باز هم نتوانست به دوران پیش از کرونا بازگردد تا با چشم‌اندازی که بنگاه‌های رصد و تحلیل از وضعیت سینما طی سال ۲۰۲۴ به عمل آورده‌اند، نگرانی‌هایی در مورد اکران امسال و گیشه آن به وجود بیاید.
فیلم سینمایی «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی با بازی امین حیایی، امیر جعفری، امیر حسین رستمی، ریحانه پارسا از چهارشنبه ۱۳ دی ماه در سینماها اکران می‌شود.
دبیر شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی خاصی برای ۱۰۰ هزار تومانی شدن بلیت سینما تا پایان سال وجود ندارد، درباره برخی حاشیه‌های اکران و نیز وضعیت گیشه سینما در سال آینده و موج کمدی‌سازی‌ اظهارنظر کرد.
فیلم سینمایی «هتل» با در اختیار داشتن ۶۳۲ سالن سینما، توسط ۴ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۰۸ میلیارد تومان رسیده است.