سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«لی سون کیون» ستاره سینما و تلویزیون در حالی در کره جنوبی در یک مراسم تشییع جنازه خصوصی به خاک سپرده شد که در یک ماه اخیر فشارهای زیادی را از سوی رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی متحمل شده بود.
سوال من از شما این است که معیار نجومی از نظر شما چقدر است؟ شما چقدر حساب و ریاضی در حد دبستان بلد هستید؟ من برای شما می‌نویسم پول‌های نجومی جای دیگر، به شکل‌های دیگر به جیب‌های دیگر می‌رود. برای روشن شدن شما اشاره می‌کنم به تمام اختلاس‌هایی که رو شدند.
«هتل» در جمع ۶ فیلم پرمخاطب سینمای بعد از انقلاب؛

گیشه سینماها در هفته ای که گذشت

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۸ هزار و ۶۵۳ سانس را پیدا کرده و توسط ۷۸۲ هزار و ۲۷۰ نفر تماشا شده است. آمار مخاطبان سینمای ایران از ۲۱ میلیون نفر گذشت.
نمایش "مرگامرگ" به کارگردانی مریم یاسین‌زاده و بهرام عباسی‌فرد از دهم دی ماه در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه خواهد رفت.
عضو هیات رییسه دوره پنجم شورای شهر می‌گوید: «ما هنوز نمی‌دانیم چه کسی مسئول انجام این کار است؛ آیا اینکه وزیر ارشاد رفته برای کلنگ‌زنی، معنی‌اش این است که طرح وزارت ارشاد است؟اگر وزارت ارشاد مسئولیت این کار را پذیرفته و این کار را انجام می‌دهد، باید پرسید که با کدام مجوز می‌خواهد بخشی از عرصه‌ عمومی شهر را تبدیل به حیاط اختصاصی کند؟ اگر شهرداری این کار را به سرانجام رسانده، چطور تا روز کلنگ‌زنی هیچ کس خبر نداشت که اینجا می‌خواهند چه کار کنند؟
وزیر فرهنگ در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

سالانه ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‌پذیری نهادهای متولی است.
«جان اشنایدر» بازیگر آمریکایی که خواستار به دار آویختن جو بایدن رئیس جمهور این کشور در انظار عمومی شده بود، حالا از سوی سرویس مخفی ایالات متحده مورد تحقیق قرار می‌گیرد.