سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

با حضور بازیگران و دوبلورها

برگزاری یادبودی برای منوچهر اسماعیلی

مراسم یادبود زنده‌یاد منوچهر اسماعیلی، دوبلور فقید کشورمان بعدازظهر روز گذشته با حضور جمع کثیری از دوستان و همکارانش در عرصه دوبله و همچنین مدیران و برنامه‌سازان تلویزیونی در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.
موعد یک هفته‌ای وعده محمد خزاعی برای شفاف‌سازی درباره افراد ممنوع‌الکار در سینما در حالی به پایان رسید، که هنوز ابهامات بسیاری درباره این مسئله در فضای سینمای ایران وجود دارد.
رئیس سازمان سینمایی شب گذشته به اتفاق یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان  سینمایی و مدیر کل روابط عمومی به عیادت محمود گبرلو منتقد و برنامه ساز حوزه سینما رفت.

پارسا پیروزفر در سی‌امین سال حضور حرفه‌ای خود، روزهای شکوهمندی را شاهد است؛ یک فیلم پرفروش را در سینماها دارد و پلتفرم‌های اینترنتی را نیز با «یاغی» به تسخیر خود درآورده است.
مستند انیمیشن «بهار ابدی» به عنوان نماینده سینمای کانادا در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

دو دختر «پل نیومن» از بنیاد نیومن شکایت کردند و گفتند که مدیران این بنیاد از خواسته های پدر مرحومشان فاصله گرفته و مشارکت آنها را در کمک‌های خیریه محدود کرده‌اند.

فیلم براداران لیلا به کارگردانی سعید روستایی، در فرانسه به اکران عمومی گذاشته شد و طبق گفته کارگردان بخشی از این فیلم ادای احترام به «پدرخوانده» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» است.

پس از اعلام استعفا منوچهر شاهسواری - مدیرعامل خانه سینما -، محمدعلی نجفی -رییس هیئت مدیره خانه سینما - نیز از سمت خود و عضویت در این هیئت مدیره استعفا کرد.
«بالا افتادن» نخستین ساخته مریم بختیاری به بخش مسابقه دانشجویی بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «تیرانا» در آلبانی راه یافت.

علی رویین تن تهیه کننده فیلم «بانک زده ها» درباره ممنوع‌الکار بازیگر فیلمش سحر قریشی توضیحاتی داد.
اکوادور هشتمین کشوری است که با معرفی فیلم نماینده خود در رقابت اسکار بین‌المللی نود و پنجم شرکت می‌کند.
سازمان آگهی های پرسون