سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

روز گذشته مینا کاوانی بازیگر یکی از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز از اعطای نقش کلیشه‌ای افراد بدبخت به بازیگران زن ایرانی در فیلم‌های غربی انتقاد کرد.
«دوزیست» را می‌توان از دو زاویه، نگاه کرد. اول؛ بحث ژانر است! داستان را بدون عمق، روایت می‌کند، بنابراین در دسته «عامه‌پسند» می‌لغزد. دوم؛ شیوه و استیل کارگردانی (برزو نیک نژاد) است. او روی لبه تیغ حرکت می‌کند.
همزمان با روز ملی سینما؛

سایت جدید انجمن منتقدان فعال می‌شود

انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی به مناسبت روز ملی سینما دور جدیدی از فعالیت های خود را آغاز می کند.

هفتادونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز درحالی دیشب به کار خود پایان داد که شیر طلایی این رویداد به یک مستند رسید و سینمای ایران نیز موفق به دریافت سه جایزه شد.
یوسف تیموری، بازیگر جوان سینما و تلویزیون با انتشار تصویری جدید در اینستاگرام تولد همسر دوست صمیمی‌اش را تبریک گفت.

نمایش «دوازده» به کارگردانی رامتین کیان‌پور از یکشنبه ۲۰ شهریور در عمارت نمایشی «سیمرغ» در حالی روی صحنه می‌رود که هوتن شکیبا و همایون ارشادی بازیگران سینما و تئاتر ایران در این اجرا به عنوان صداپیشه همراهی کردند.

فیلم کوتاه «کادو» به کارگردانی جعفر تات روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه در قالب نشست تخصصی یکشنبه‌های کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه نقد و اکران می‌شود.
نشریه ایتالیایی «Venezia News» که اقدام به جمع‌آوری آرای منتقدان بین‌المللی درباره فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره می‌کند در جدول به روز رسانی شده خود فیلم «شب، داخلی، دیوار» را نیز وارد کرد
نمایش آقای اشمیت کیه؟ نوشته سباستین تیری و کارگردانی سهراب سلیمی، برای اعضای خانه تئاتر و دانشجویان کلیه رشته‌های تحصیلی به صورت نیم‌بها در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.
فیلم کوتاه «باغ وحش» به نویسندگی و کارگردانی نفیسه زارع در ادامه حضور جهانی خود در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم «آدانا» و بخش رقابتی جشنواره فیلم کودک «یونیورسال» ترکیه به رقابت می‌پردازد.

سازمان آگهی های پرسون