سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

محمد حاتمی، کارگردان نمایش «قفس» درباره حضور نداشتن سام قریبیان در ترکیب بازیگران این نمایش توضیحاتی ارایه کرد.

آیین بزرگداشت هنرمندان تعزیه‌خوان با سخنانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

با مصوبه شورای صنفی نمایش، دو فیلم "گیج‌گاه" ساخته عادل تبریزی و "ملاقات خصوصی" ساخته امید شمس، پس از پایان اکران فیلم‌های دوزیست و نمور، جایگزین این فیلم‌ها بر پرده سینماها می‌شوند.
اجرای نمایش تراژیکمدی «خانه خراب» به نویسندگی رضا دادویی و کارگردانی محمدرضا پورحکیمی تا ۲۵ شهریور ماه در پردیس تئاتر شهرزاد تمدید شد.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به دهمین جشنواره یونیورسال کیدز استانبول راه پیدا کرد.

نمایشگاه D۲۳ دیزنی فرصتی دوباره فراهم کرد تا «هریسون فورد - Harrison Ford» پس از ۳۸ سال دوست قدیمی اش «که هوی کوان - Ke Huy Quan» را که در فصل دوم ایندیانا جونز در سال ۱۹۸۴ نقش آفرینی کردند، به آغوش بکشد.
مجید مجیدی معتقد است :سینمای هنر و تجربه باید رشد کند و می‌تواند پشتوانه سینمای ملی قلمداد شود , نسل جوان باید تجربه کنند و از آنها باید حمایت شود تا بتوانند پشتوانه سینمای ما باشند.
شامگاه شنبه نوزدهم شهریور ماه آیین نکوداشت هفتاد و سومین سالروز زادروز مرحوم رضا ژیان بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام عرصه های مختلف در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
«فابلمن‌ها» فیلم زندگینامه‌ای استیون اسپیلبرگ برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و با تشویق طولانی مدت حضار و تاکید کارگردان بر این که قصد بازنشستگی ندارد روبه رو شد.
ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» در واکنش به مرگ ملکه انگلیس تأکید کرد که با تماشای فیلم‌هایی همچون «شجاع‌دل» می‌توان در جریان جنایت‌های این خاندان قرار گرفت.
سازمان آگهی های پرسون