سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم «او گفت» ساخته ماریا شرادر با موضوع دو روزنامه نگاری که برای نخستین بار موضوع هاروی واینستین را به مطبوعات کشاندند، نتوانست در گیشه بفروشد.
بونگ جون هو نخستین فیلم انگلیسی زبان خود، پس از «اوکجا»  را با بازی رابرت پتینسون می‌سازد که اقتباسی از کتاب ادوارد اشتون با نام «میکی 7» است.
قرعه‌کشی برای اقلام جانبی

دو روز تخفیف «لوپتو» برای کودکان

همزمان با فرارسیدن ۲۰ نوامبر برابر با روز جهانی کودک، انیمیشن سینمایی «لوپتو» در طرح اکرانی ویژه در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه به‌صورت تخفیف‌دار برای مخاطبان سراسر کشور اکران می‌شود.

قوه قضاییه اعلام کرد، برخی چهره‌ها هم چون الناز شاکردوست، میترا حجار ، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی به دلیل انتشار مطالب غیر مستند به دادسرا احضار شدند.

هفته گذشته انیمیشن جدید «لوپتو» توانست با فروش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم شد و از «بخارست» پیشی گرفت.

استعفا را در دفترچه یادداشت نمی نویسند!

اختلاف ناگهانی میان دو بازیگر زن مشهور

روز گذشته مهتاب کرامتی در یک پست اینستاگرامی از یونیسف کناره‌گیری کرد. او تصویری از دست نوشته‌ خود به روی سربرگ کاغذی صندوق کودکان سازمان ملل با این محتوا منتشر کرد: «من مهتاب کرامتی همیشه جایی بودم که بتوان برای کودکان کاری کرد. کناره‌گیری خودم را از یونیسف اعلام می‌کنم.»
هفتمین فیلم رکورددار ۲۰۲۲

«پلنگ سیاه ۲» هم چنان در گیشه می تازد

در باکس آفیس آخر هفته سینماهای آمریکا قسمت دوم «پلنگ سیاه» با صدرنشینی باکس آفیس و پشت سر گذاشتن فیلم‌های «او گفت» و «منو»، ۲۰۵ میلیون دلار مجموعاً تا اینجا فروش داشت.
فیلم کوتاه «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان دیپلم ویژه داوران جشنواره دانشجویی VGIK روسیه را دریافت کرد.

سازمان آگهی های پرسون