بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: خشکسالی‌، کمبود نهاده ماهی و سیاست‌های غلط دولت این احتمال را تقویت کرده است که در مهر و آبان سال جاری شاهد کاهش تولید و در نتیجه انفجار قیمت ماهی باشیم.
پرسون از گرانی ارزان ترین فست فود در کشور گزارش می دهد؛

28 هزار تومان فلافل / حذف ساندویچ های دو نانه

یکی از ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود ها در ایران ساندویچ فلافل است، نخود به عنوان مهم ترین ماده اولیه این ساندویچ به کار می رود، اما این روزها با گرانی نان به یک باره 10 هزار تومان قیمت این ساندویچ ساده و ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است.
بنابر توافق وزارت جهاد و تشکل‌ها، قیمت روغن نباتی ثابت ماند اما به ازای هر کیلوگرم تولید به کارخانجات ٢٣٠٠ تومان مابه‌التفاوت از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران داده می‌شود.
بازار موبایل در روزهای گذشته به دلیل انتشار اخبار متعدد درباره واردات یا ممنوعیت واردات برخی گوشی‌ها، روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشت.
انجمن واردکنندگان برنج در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور نوشت عدم ابلاغ و اجرای به موقع قانون بودجه ۱۴۰۱، تصمیم گیری های سلیقه ای بدون هماهنگی و مطالعه عواقب و پیش‌بینی‌های لازم، تعطیلی تجارت واردات برنج، تهدیدی برای بازار برنج و امنیت غذایی کشور است.
قیمت خودرو در بازار کشور در آرامش نسبی قرار گرفته است و برخی کارشناسان معتقدند نوسانات قیمتی چندانی در انتظار بازار نیست.
رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران گفت: نرخ کارواش‌ها برای امسال تغییر کرده است.
سیب زمینی یکی از محصولات غذایی بسیار مهم نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می آید؛ این محصول غذایی خواص و انرژی بالایی دارد و در بیشتر غذای مردم جهان مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که جزو مهم ترین کالاها به شمار می رود که در سبد غذایی خانوار قرار دارد.
اگر بدانید آمار رسمی مصرف سیگار در بازار ۷۵ میلیارد نخ و آمار غیر رسمی آن نیز حدود ۱۰۰ میلیارد نخ هست و توان تولید داخل نیز فقط ۵۵ میلیارد نخ می باشد یقینا به سود سرشار قاچاق این کالا و علت تشکیل و نفوذ مافیا در عمق شرکت دخانیات ایران پی خواهید برد.
رئیس تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

برگشت وجه اضافه گران فروشان به مردم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در صورتی که شکایتی از سوی هموطنان به این سازمان مبنی بر گران فروشی گزارش شود و مورد رسیدگی قرار گیرد، گران فروش باید وجه اضافه بر پرداخت را به شاکی پرداخت کند.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به مازاد تولید و کاهش تقاضا، هر کیلو مرغ حدود ۴ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در اکثر واحدهای مرغداری عرضه می‌شود.
اینکه گفته می شود هر کیلوگرم گوجه فرنگی برای تهیه رب کمتر از هزار تومان خریداری می‌شود، مربوط به سال 97 است و اکنون قیمت هرکیوگرم گوجه حدود 3250 تومان است. برای تولید هر قوطی 800 گرمی رب 5.5 تا 6 کیلوگرم با توجه به کیفیت، گوجه فرنگی مورد نیاز است یعنی فقط حدود 19500 تومان قیمت ماده اولیه آن است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران از کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره بار خبر داد.
مشاهدات میدانی از بازار حاکی از آن است که مرغ در برخی مغازه‌ها بیش از قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان فروخته می شود.