راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.
گزارش‌هایی از برخی مستاجران می‌رسد که نشان می‌دهد شوراهای حل اختلاف، خارج از استثنائات ۹گانه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعیین سقف مجاز ۲۵ درصد اجاره بها و تمدید خودکار قراردادهای اجاره، دستور تخلیه صادر می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که  با طراحی بسته اجاره‌بها، آرامش بازار مسکن در این ماه نسبت به ماه گذشته بازگشته است. این در حالی است که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد نه تنها آرامشی بازنگشته، همچنان در بر همان پاشنه گرانه و استیصال مستاجران می‌چرخد.
آیا آرامش به بازار اجاره بازگشت؟

راستی‌آزمایی ادعای وزیر راه درباره بازار اجاره

در حالی وزیر راه و شهرسازی به تازگی در اظهارنظری عجیب عنوان کرده آرامش تقریبی به بازار مسکن بازگشته که شواهد و قرائن بازار، موضوع دیگری را نشان می‌دهد.
بازار املاک دبی در نیمه اول سال جاری با انباشته شدن سرمایه سرمایه‌گذاران داغ شد و روس‌ها جزو پنج خریدار اصلی بودند زیرا امارت از هجوم ثروت در پی تحریم‌های غرب سود می‌برد.
نعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیر ماه سال 1401 به حدود 10.3 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 25.8 درصد کاهش و 103 درصد افزایش را نشان می دهد.
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش مخاطرات جوی برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس، بوشهر، کرمان،هرمزگان و سیستان و بلوچستان هشدار قرمز صادر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری از بروز حادثه برای هواپیمای آتا خبر داد و اعلام کرد: این هواپیما در زمان برخاستن دچار ترکیدگی لاستیک چرخ شد.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که وام ۷۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز تصویب نشده است گفت بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت ماهانه تعدادی از واحدهای این طرح را تحویل خواهیم داد.
برپایه پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در سه روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو در نوار شمالی و همچنین ادامه فعالیت سامانه موسمی در نیمه جنوبی کشور، موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود.