راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: درباره قیمت بلیط هواپیما به مقصد نجف در ایام زیارت اربعین هیچ اختلافی وجود ندارد و سقف قیمت آن ۶ میلیون تومان تعیین شده است.
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، توئیتی در خصوص برجام در فضای مجازی منتشر کرده که حواشی زیادی را به دنبال داشته است.
شرکت‌های هواپیمایی توپ گرانی بلیت را در زمین عراقی‌ها می‌اندازند. گویا عراق به هیچ‌وجه از درآمدی که بابت ورود هواپیما‌ها به فرودگاه‌های آن کشور دارد، چشم‌پوشی نمی‌کند و این مبلغ با افزایش پرواز‌ها زیادتر هم می‌شود.
محمود محمودزاده امروز در آئین‌ افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‌های تهران اعلام کرد:‌برای تحقق نهضت ملی مسکن و ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال نیاز به تأمین مالی 4 هزار هزار میلیارد تومان است که البته این به غیر از هزینه تأمین زمین و خدمات و مصالح آن است.وی گفت:‌ از این رقم 2 هزار و 800 هزار میلیارد تومان گردش مالی برای تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز است.


رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت سیزدهم برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به مردم زمین مجانی می دهد.
سند دیگری از وارونگی سیاستی در بخش مسکن آشکار شد. خانه‌اولی‌ها در اغلب کشورها در گروه اول مشمول «بیشترین حمایت اعتباری» قرار دارند، اما در بازار مسکن ایران، این گروه به جای پشتیبانی موثر بانکی، مشمول «هزینه سربار وام مسکن» شده است. بررسی‌ها درباره «ریز هزینه‌هایی که زوج فاقد مسکن برای دریافت وام خرید پرداخت می‌کند» حاکی است، با احتساب سطح فعلی قیمت اوراق،۳۰درصد از مبلغ وام صرف سه فاکتور هزینه‌ای می‌شود که برای وام ۴۸۰میلیونی بالای ۱۴۰میلیون تومان است. این وضعیت به معنای «پرداخت عوارض برای صاحب‌خانه شدن» است.
با گذشت یکسال از وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال و ابلاغ دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن بانک مرکزی، همچنان از جزئیات انجام آن خبری در دست نیست.
مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ‌های جدید عوارض آزادراه‌های کشور به منظور بررسی بیشتر در این خصوص تعلیق و تردد در آزادراه‌های کشور با نرخ‌های گذشته خواهد بود.
هواپیمای ایرباس هما در مسیر تهران - دنیزلی (ترکیه) نیم ساعت بعد از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه امام خمینی(ره) بازگشت و مسافران این پرواز از شب گذشته منتظر پرواز جایگزین هستند.