راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون وزیر راه از اجرایی شدن قسط ۵.۹ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مسکن چینی‌ها که شهرداری تهران آنرا پیگیری می‌کند ارتباطی به وزارت راه ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.
گزارش‌های رسمی حاکی از افزایش تحرکات در بازار مسکن است، آیا باید انتظار داشته باشیم مانند سال‌های قبل، در ماه‌های پایانی سال، بازار مسکن برخلاف ماه‌های گذشته، رونق بگیرد؟
مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال تا ساعت ۲۴ اول اسفندماه ۱۴۰۲ (فردا) و بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان خبر داد.
برای جذب جمعیت به روستاها، دو راهکار حمایتی در قالب طرح مهاجرت معکوس از شهرها به روستا و پرداخت تسهیلات برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. این طرح شامل واگذاری یک میلیون قطعه زمین به عنوان مکان‌های سکونت در روستاها است. از طرف دیگر، تسهیلات مالی نیز به افرادی که تمایل به سکونت در روستا دارند، ارائه می‌شود. این دو راهکار همراه با یکدیگر، در جهت حمایت از سکونت در روستاها و جلب جمعیت به مناطق روستایی عمل می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ه معنای جامع کلمه، نگاه امروز ما به اقتصاد باید اقتصاد اقیانوسی باشد و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم و این امر مهم را باید هدف گذاری کنیم. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، جایگاه ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان اسلام و منطقه به تثبیت رساند.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده که به دنبال بلیط هواپیما در سایت‌های مختلف اینترنتی بگردید، اما نتوانید یک بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر پیدا کنید. در چنین مواقعی این سوال به ذهن ما می‌رسد که چرا بلیط هواپیما نیست؟ کمبود بلیط هواپیما در این بازه از تاریخ دلایل مختلفی دارد که در این نوشتار به همه آن‌ها اشاره می‌کنیم.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس گفت: با توجه به افزایش دما طی چند روز اخیر بعد از بارش برف، خطر سقوط بهمن در محورهای کوهستانی جاده کندوان دور از انتظار نیست.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: امروز پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه با بهره‌برداری از بندر بوموسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، این جزیره میزبان گردشگران می‌شود.
سفیر ایران در مسکو در جریان دیدار با معاون وزیر حمل و نقل روسیه، کارهای باقی مانده در راستای امضاء پروتکل اجرایی موافقتنامه ساخت راه آهن رشت ـ آستارا را بررسی کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت چارتری برای رونق گردشگری در مسیر‌های قشم و کیش که تا پایان بهمن آزاد شده بود از ابتدای اسفند دوباره ممنوع خواهد شد.
در دی ماه ١٤٠٢، نرخ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران به ٤٦,٥ درصد رسید. این درصد تورم نقطه به نقطه در ماه جاری نسبت به ماه قبل، که ٥٧.٥ درصد بود، ١١ واحد درصد کاهش یافت.