راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با توجه به استقبال و هجوم بی‌سابقه‌ای که زائران اربعین حسینی به مرزهای زمینی کشور در سال گذشته برای رسیدن به کشور عراق داشتند، امسال مسئولان ذی‌ربط با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری درحال زمینه‌سازی برای عبور هرچه بهتر و آسان‌تر مردم از مرزهای کشور هستند.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در روزهای گذشته اولین پرواز موفق هواپیمای سیمرغ انجام و به مدار خدمت‌رسانی اضافه شده است.
به گفته یک کارشناس امور ملکی، اجاره دادن یک واحد 70 متری در محله گاندی که جزو پرتقاضاترین خانه‌های این محله است از دو الی سه روز انتظار، به حدود 40 روز رسیده و هم‌اکنون اجاره دادن خانه‌ به کندی صورت می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن ملی طی ۴ سال در همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن ملی طی چهار سال در استان همدان تعریف شده است، گفت: تا پایان دولت به ۴۴ هزار واحد مسکن ملی در همدان خواهیم رسید.
مدیرکل امور عملیات راهداری و مدیریت بحران گفت: احتمال بازگشایی محور مسدود شده کرج_چالوس تا چند روز آینده در صورت تایید شدن ایمنی وجود دارد.
سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

اعزام حجاج بیت عتیق پایان یافت

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از پایان عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام خبر داد و تعداد پرواز ها، حجاج اعزامی و متوسط تأخیر پروازی در این عملیات را اعلام کرد.
مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد: محور‌های کندوان و هراز فردا جمعه ۲ تیرماه در صورت ترافیک سنگین یکطرفه می‌شوند.
یکی از مهمترین شاخه های صنفی که دارای بیشترین تخلف در بازار داخلی است، مشاوران املاک هستند که به دلیل ضعف قوانین و ساختارهای معیوب نظارتی به سرعت در حال گسترش و سو استفاده از فضای نابسامان بازار مسکن هستند.
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه امروز شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم نسبت به گذشته تا دو برابر افزایش یافت.
وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.