کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است اما قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است و تا ۲۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

سالانه ۳۵ هزار تن آفت‌کش در کشور مصرف می شود

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سالانه معادل ۱۸ میلیون هکتار در کشور بر علیه بیماری ها، آفات و علف های هرز مبارزه می شود که در این ارتباط کم و بیش ۳۵ هزار تن انواع آفت کش مورد مصرف قرار می گیرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس مطرح کرد:

تولید محصولات کشاورزی در گرو خرید تضمینی توسط دولت

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آمایش سرزمین در بخش کشاورزی و جلوگیری از کاشت بی رویه یک محصول گفت: تمام محصولات کشاورزی از جمله پنبه باید توسط دولت خرید تضمینی شود.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

در تهران تولید گندم 1.5 برابر میانگین کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ما در کشور در گندم آبی میانگین حول و حوش ۴ تن تا 4تن و 200 کیلوگرم عملکرد داریم، اما در تهران بالای ۶ تن عملکرد داریم که به واسطه زحمت کشاورزان خوب مان و استفاده از تکنولوژی بالاتر است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون کار گروهی، داوطلبانه و نظام مند است، تکیه بر توان تعاون و شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد این اداره کل حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها است به گونه‌ای که ضمن کمک به ثبت و راه اندازی تعاونیها و در اولویت قرار دادن و پیگیری پرونده‌های تسهیلات شرکتهای تعاونی متقاضی، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز،بازدید از کلیه تعاونی‌ها و اتحادیه های فعال انجام می شود.