صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بی‌ام‌و i۸ مدل ۲۰۱۵ در ایران نزدیک ۱۰ میلیارد ارزش دارد. اگر این رقم را بر متوسط قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی هر متر مربع آپارتمان در تهران تقسیم کنیم قیمت حدود ۲۲۹ متر مربع آپارتمان در پایتخت خواهد بود.
استفاده از جدول استاندارد ورق های فلزی، کمک می کند تا در تشخیص کیفیت و قیمت این محصولات مسیری راحت تر را طی کنیم؛ در این متن به بررسی دلایل و اهمیت استفاده از این جدول پرداخته ایم.
پوکه معدنی نوعی سنگ آتشفشانی آذرین است که با سرد شدن گدازه های آتشفشانی گاز آزاد می کند و باعث سوراخ شدن آن می شود.
در حالی طی هفته های اخیر جریان های معاند و ضد انقلاب تلاش کرده اند آرامش عمومی در برخی شهرهای کشور را بر هم بزنند، برخی رسانه ها با خط دادن به بازار شایعات در تلاش برای تهییج کارکنان و کارگران صنعت خودرو هستند.
سیاست نوسازی کامیون‌های فرسوده کشور با واردات کامیون‌های دست‌دوم با عمر ۳سال با مشکلاتی مواجه شد که نتوانست سنگی از پیش پای این صنعت بردارد؛ در آن‌سوی ماجرا تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت خودرو و کامیون، عملا تمام رشته‌ها را پنبه کرد.
خودروهای فرانسوی رسما از فهرست خودروهای وارداتی به ایران خط خوردند. روز گذشته سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: دولت ایران و وزارت صمت، خودروسازان فرانسوی را به‌خاطر رفتارشان تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد تا آنها با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام برای خرید خودرو‌های خارجی در حال انجام است، گفت: واردات خودرو به کشور پیش از پایان سال جاری عملی می‌شود.
پس از سقف‌شکنی دلار در هفته‌های گذشته، قیمت خودرو هم با افزایش همراه شد. اما هم‌اکنون که دلار به کانال‌های پایین‌تر برگشته، خودرو همچنان با افزایش قیمت همراه است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این بازار روندی صعودی با شیب ملایم را تجربه کند.
دبیر انجمن صنعت سیمان از اجرای افزایش حداقل ۳۵درصدی قیمت پایه سیمان خاکستری در انواع مختلف محصولات در هفته جاری خبر داد و گفت این افزایش قیمت پایه پس از دو سال ثابت ماندن قیمت اجرایی می‌شود.
در هفته های اخیر قیمت خودرو به طرز باور نکردنی با افزایش همراه بوده است و رکورهای عجیب و غریبی را از خود به جا گذاشتند.

پیگیری‌های نشان می‌دهد علاوه بر تولید لوازم خانگی برند های مشهور در ایران ظاهرا نوکیا نیز در ایران اقدام به تولید گوشی موبایل می کند.
با افزایش قیمت دلار در آبان ماه قیمت خودرو هم روند افزایشی دارد و پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که قیمت خودرو تا پایان سال افزایش می یابد.

در هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.
دکتر خورسندیان اعلام داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی در نظام بانکی کشور، در دو سال متوالی موفق به اخذ تاییدیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اهتمام و پیاده‌سازی چرخه مدیریت بهره‌وری در سطح واحدهای ستاد و شعب خود گردیده و از این رو مقرر شد، چرخه مدیریت بهره وری این بانک که توسط معاونت برنامه ریزی و فناوری آن به اجرا درآمده است به عنوان الگوی مناسب و یکپارچه نظام مدیریت بهره وری در بانکهای دولتی پیاده سازی شود.