صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

برخی مشارکت‌کنندگان در طرح‌های فروش یکپارچه خودرو (داخلی و وارداتی) به دلایل مختلف، از طرحی که در آن شرکت کرده بودند، انصراف داده‌اند؛ اما حال برخی از آن‌ها قصد دارند دوباره در طرح‌های جدید اعم از داخلی‌ و وارداتی شرکت کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۹ درصدی تجارت دریابرد ایران خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری به دولت تأکید کرده در تمامی ابعاد به‌ویژه ابعاد اقتصادی با کشورهای همسایه همکاری کنند.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: در هشت ماهه امسال، کالاهایی به ارزش یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار از ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده است که ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
تمام لوایح دولت‌ها و طرح‌هایی که در مجالس مختلف در ارتباط با مناطق آزاد در صحن مجلس تصویب شده، چیزی به مناطق آزاد اضافه نکرده و عملا سرمایه‌گذاری جدید یا امکان استمرار حضور سرمایه‌گذاران موجود را با مشکل و عدم سودآوری حضور در این مناطق مواجه کرده است.
در راستای برگزاری انتخابات جدید ریاست اتاق بازرگانی ایران، هیات رئیسه اتاق بازرگانی در نامه ای به وزیر صمت رئیس شورای عالی نظارت ۴ عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق را معرفی کردند.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که مردم هم می توانند خودروی کارکرده وارد کنند چون نیاز به تامین ارز از سوی دولت ندارد و لازم نیست که در بودجه سال آتی دیده شود.
نکته مهم این است که هرچند این چای پررنگ در مطبخ دولت گذشته دم کشیده است اما نگاه عامه مردمی که کامشان از این چای کهنه‌جوش تلخ شده است خیلی با خط‌کشی‌های اهل سیاست برای ترسیم سهم این دولت و آن دولت در ایجاد و ادامه فساد منطبق نیست. از نظر مردم فساد در هر زمانی غیرقابل پذیرش و مستحق سخت‌ترین و عادلانه‌ترین برخوردهاست.
این روز‌ها دو گزاره در محاوره عمومی کشاورزان رایج است. کشاورزی سودی ندارد که هیچ، کفاف هزینه زندگی عادی ما را نیز تأمین نمی‌کند و لاجرم زمین کشاورزی را به فروش و ریال را به نرخ دلار محاسبه و با دلار فروشی ثروت اندوزی می‌کنند!