صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

طرح مجلس برای اقشار کم درآمد

خودرودارتان می کنیم!

عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح نمایندگان برای خودرودار کردن خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه خبر داد.
نایب رییس مجلس مشکل صنعت خودرو را ضعف در سیاستگذاری و راهبری دانست و با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: سازوکار پیشنهادی ما عرضه خودرو در بازار بورس کالاست که البته ملاحظاتی نیز دارد و باید اقدامات موازی دیگری نیز در کنار این اصلاح صورت پذیرد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش دولت، ثبات هر چه بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها و پرهیز از برخی تصمیم‌های خارج از برنامه است، ضمن اینکه همواره ابتدا بازار داخل مهم بوده و بعد، صادرات مورد نظر است.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هنوز برای مجلس محرز نشده که دولت برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت از رهبر انقلاب اذن گرفته یا خیر که لازم است دیوان محاسبات به این مسئله ورود کند.
قاچاق نفت سفید از خراسان شمالی، سال گذشته صدرنشین پرونده‌های قاچاق کالا شد و همین امر موجب شد تا مسوولان استان نسبت به ریشه‌یابی این معضل که تا پیش از این در این خطه کمتر دیده شده بود، به تکاپو بیفتند.
کاکایی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

پراید وسیله امرار معاش مردم ایران است

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد: خیلی از سیاست مداران کشور موضوع معیشتی مردم را درک نمیکنند، به همین دلیل دستور غلط توقیف تولید پراید داده شد. در حالیکه نیاز مردم است و هیچ جایگزین اقتصادی برای این خودرو وجود ندارد.