صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور رفاه حال بازنشستگان محترم، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق بازنشستگی فولاد با چهار زیر سامانه ارائه خدمات غیر حضوری مورد نیاز بازنشستگان در جلسه ای با حضور دکتر مسرور مدیرعامل صندوق راه اندازی گردید.
ایران در تولید محصولات معدنی متناسب با ذخایر خود گام برنداشته است و در اکشتاف کانسارهای معدنی دچار انباشت عقب ماندگی است، این در حالی است که چین با ذخایری کمتر در قیاس با ایران، بیش از نیمی از کانسارهای فلزی دنیا را تولید می کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اعلام درج قیمت بر روی تخم مرغ به منظور نظارت بر بازار و جلوگیری از گرانفروشی از خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید کره خبر داد.
تجهیز مرکز تخصصی دام شهرستان؛

هدیه فولاد خراسان برای ارتقای دامداری فیروزه

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با حضور در نشست «ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه» ضمن تاکید بر ایفای مسئولیت اجتماعی مجتمع در حمایت از مشاغل بومی و ارتقای کیفیت تولید روستایی، دو دستگاه پیشرفته تشخیصی دامپزشکی را به مرکز تخصصی دام فیروزه اهدا کرد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر قیمت‌ها در بازار دارای ثبات بوده و تغییر قیمتی نداشته است؛ تاکید کرد که تقاضای کاذب در بازار فروکش کرده و تنها خریدارانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، خرید خود را انجام می‌دهند و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت، بلکه با افزایش عرضه نیز شاهد ریزش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.
جهش تولید خودرو با زور تسهیلات بانکی» از نگاه کارشناسان نوعی «دوپینگ کارخانه‌ای» است که در نهایت، نه تولید رونق می‌گیرد و نه بازار مصرف از عواید احتمالی آن نفع می‌برد. بدهی انباشته و زیان تولید در خودروسازی‌ها که ریشه در سیاست غلط حاکم بر این صنعت دارد، باعث انحراف تسهیلات از مسیر تولید می‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: کمیسیون صنایع مجلس بر روی صادرات کالاهای ساخت و تولید داخلی تمرکز کرده است، تمام هم مجلس و کمیسیون صنایع حمایت ازصنعت و تولید داخل است، از نظر مجلس این تحریم ها بهترین فرصت برای تقویت واحدهای صنعتی داخلی است.
بررسی صورت های مالی شرکت ایران خودرو در سامانه کدال نشان می دهد، این شرکت طی سه سال گذشته بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان ضرر کرده است.
وزیر نفت با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش از هلدینگ‌ها خواستیم تا در این زمینه ورود کنند، گفت: تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
با هدف ارتقاء دانش کارکنان؛

سمینار آموزشی مدیریت در هزاره سوم برگزار شد

اتوجه به ضرورت آموزش های شغلی و آشنایی با جدیدترین متدهای مدیریتی در سازمان‌ها، شانزدهم بهمن سال جاری شرکت پاکسان سمینار آموزشی با عنوان «مدیریت در هزاره سوم» با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران و رؤسای این مجموعه برگزار کرد.
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی پاکسان

مسابقات فرهنگی-ورزشی ویژه پرسنل این مجموعه با عنوان جام سردار سلیمانی توسط ستاد برگزاری دهه مبارک فجر در حال برگزاری است.
برخی اخبار از برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو خبر می‌دهند. پیش از این همراه با تعلیق مصوبه آزاد‌سازی محصولات کم‌تیراژ توسط شورای رقابت و همچنین انتقاد وزیر صمت از مصوبه آزادسازی، تصور بر این بود که پرونده قیمت‌گذاری خودرو توسط خودروسازان برای همیشه مختومه شده است با این حال برخی اخبار از برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو طی هفته جاری خبر می‌دهد.
با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

نمایشگاه ایران پلاست گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گشایش یافت.

چشم‌انداز صادرات فولاد را باید از زاویه بازار جهانی رصد کرد. بازیگرانی که مصرف بالایی دارند یا سرمایه‌گذاری هنگفتی برای تولید فولاد رقم زده‌اند، می‌توانند بر عرضه و تقاضای فولادی تاثیرگذار باشند.
آمار سرویس اولیه خودروهای فروخته‌شده در سال‌جاری نشان می‌دهد ۵۰درصد از خودروهای صفر هنوز استارت نخورده‌اند. این اطلاعات رسمی بیانگر «حداقل جمعیت» محتکران بازار خودرو است.