اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است. امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود.
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اخیراً در جمع بیش از ۵۰۰ استاد معارف دانشگاه‌های کشور گفته است: «قیمت اقلام روزانه جامعه و در کل سفره معیشتی مردم ثابت مانده اما قدرت خرید کاهش یافته که این موجب نارضایتی مردم است.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعطای وام ۱۵۰ میلیونی به برگزیدگان مسابقات مهارت‌آموزی نیروهای مسلح خبرداد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخش دوم لایحه بودجه سال آینده نیز آماده است و منتظر هستیم تا آخرین تغییراتی که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌کنند را در لایحه اعمال کنیم و به محض اینکه بخش اول بودجه ابلاغ شود، بخش دوم را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.
گروه هکری «بختک» که پیش از این وبسایت بنیاد شهید را هک کرده بود، این بار به سایت بنیاد مستضعفان حمله کرد.
سرپرسـت اداره کل تعـاون، کار و رفـاه اجتماعـی اسـتان تهـران گفت: در طـرح فجرانـه کالابـرگ مـردم آزاد هسـتند از هر نام تجـاری خرید کننـد.
جریان مدعی اصلاحات باید به ‌جای طلبکاری و بیان اظهارات خلاف واقع، از اینکه در سالیان گذشته از پیوستن ایران به FATF حمایت کرده و خسارت‌هایی که به واسطه آن به کشور تحمیل کرده، از مردم ایران عذرخواهی کند. این طیف تنها در این یک قلم، یک عذرخواهی بزرگ به ملت ایران بدهکار است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در احکام جداگانه‌ای، سرپرستان امور‌ «صنعت، معدن و ارتباطات»، «برنامه و بودجه استان‌ها» و «عمومی و قضایی» را منصوب کرد.
به‌تازگی یکی از رسانه‌های منتقد دولت در گزارشی با استناد به آمار و ارقام غیرکارشناسی، میزان تورم نقطه‌به‌نقطه و سالانه را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرده است؛ آیا این تورم واقعیت دارد؟
علی حکیم جوادی‌، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است حضور افراد آشنا و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس دوازدهم می‌تواند به رشد و توسعه کشور در این حوزه کمک کند.