بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل شرکت بورس منطقه‌ای زنجان اعلام کرد:

تعادل خرید و فروش بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت بورس منطقه‌ای زنجان از اختصاص ۵۰ درصد معاملات هفته گذشته به خرید و ۵۰ درصد نیز به فروش سهام، خبر داد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در روز ۲۸ خرداد امسال برگزار و رئیس جمهور جدید مشخص شد؛ رئیس جمهوری که دستکم در حوزه اقتصاد کار آسانی ندارد و یکی از حوزه‌هایی که باید به آن توجه کند، موضوعات مرتبط با سهام عدالت با جامعه ۵۰ میلیون نفری است.
ارزش بازار مایکروسافت پیش از برگزاری رویداد معرفی ویندوز ۱۱ و پس از رشد ۱.۲ درصدی بهای هر سهم، به ۲ تریلیون دلار رسید.
رئیس سازمان بورس گفت: علت تاخیر در واریز بخش دوم سود سهام عدالت آن است که هنوز چند شرکت بورسی سرمایه پذیر سودی را به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۲ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۷۴.۰۶ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۹۰.۰۱ واحد بسته شد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سوم

ثبات بخشی به بازار ارز مهم ترین خواسته فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهور منتخب

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید بتواند با رفع موانع، تولید، فعالیت سازنده و اشتغال در کشور را فراهم کند. زیرا بازار سرمایه آیینه واقعی بخش‌های اقتصادی است که اگر مشکل سایر بازارها رفع شود؛ این بازار امکان رشد پیدا می‌کند.
مهم‌ترین معضل کنونی در شرایط مزبور، نحوه رای‌دهی و اظهار نظر از سوی سهامداران در برگزاری مجامع آنلاین است. به عبارت دقیق‌تر رای‌دهی نمایندگی و اعطای حق رای، باید اجرایی شود تا با توجه به بیش از ۲۰ میلیون سهامدار عدالت، ابزار و راهکار مناسب برای حفظ این خیل عظیم سهامداران فراهم شود.
از این پس باید پنج بانک، کارت اعتباری رفاهی را برای متقاضیان صادر کنند که سقف مبلغ آن برای هر فرد هفت میلیون تومان و بازپرداخت تسهیلات این کارت حداکثر ۱۸ ماه است.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۶۲.۲۹ واحد بسته شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه ملت برگزار شد:

تقسیم سود 540 ریالی هر سهم بیمه ملت

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه ملت به منظور بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 اسفند 99 با حضور بیش از 61 درصد صاحبان سهام، برگزار شد و طی آن تقسیم سود 540 ریالی بین سهامداران به تصویب رسید.
جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۹۸ درصد سقوط کرد در حالی که نیکی ژاپن ۳.۴۲ درصد سقوط کرد.
بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۱۶۹ واحد افزایش یافت. اما در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۱۶۳ واحد کاهش یافت.
همزمانی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با برخی خبرهای اثرگذار بر روند سوددهی شرکت‌ها سبب شد تا شاهد رشد ۲۵/ ۱ درصدی میانگین وزنی قیمت سهام باشیم. به این ترتیب مطابق با سنتی دیرینه، این بار نیز روز بعد از مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور با سبزپوشی نماگرهای تالار شیشه‌ای همراه شد.
محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت که در تاریخ ۲۶ اسفندماه برگزار شده بود در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفته بود که تا دو ماه دیگر گزارشات آن نهایی خواهد شد. افزایش سرمایه شستا به کجا رسید؟
بازار سهام در هفته گذشته شاهد فضایی توام با رکود و انتظار بود که طی آن شاخص‌کل نوسان محدودی را ثبت کرد و حدود ۴/ ۰ درصد کاهش یافت. به این ترتیب‌ نماگر اصلی بازار کماکان در کانال ۱/ ۱ میلیون واحدی نوسان می‌کند که کمابیش به یک سطح حمایتی مهم برای جلوگیری از افت پرشتاب نرخ متوسط سهام تبدیل شده است.