بورس ریزش کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب نشینی 1253 واحد همراه شد.
تصویر بورس ریزش کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بورس اوراق بهادار تهران امروز چهارشنبه شاهد عرضه اولیه 15 درصد از سهام آسیاتک به عنوان اولین عرضه اولیه سال جدید بود، اما با این وجود شاخص کل با عقب نشینی 1434 واحد به رقم یک میلیون و 521 هزار و 433 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز رو به رشد بوده و با افزایش 1377 واحد به رقم 411 هزار و 689 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران نیز به بیش از 6 میلیون و 53 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 12.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 684 هزار فقره و به ارزش 6178 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 9 صدم درصد کاهش یافت، اما این دو شاخص با معیار هموزن 34 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور به اندازه 7 صدم درصد و شاخص بازار اول بورس 19 صدم درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم 3 صدم درصد تقویت شد. امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری دارویی تامین و فولاد آلیاژی ایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و برعکس نمادهای مپنا، گل گهر، پالایش نفت تهران و فولاد خوزستان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص رو به افزایش بود و با رشد 15 واحد به رقم 20 هزار و 916 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 147 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه به 355 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس بیش از 3.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 394 هزار فقره معامله و به ارزش 6653 میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای برق دماوند، پتروشیمی تندگویان، صبا تامین و بهمن دیزل، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به جای گذاشتند.

با توجه به اینکه ریسک و نوسان جزء ذات بازار است سرمایه‌گذاران حتما باید دقت کنند و تازه‌واردان بهتر است ابتدا از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت شروع کنند.

در حال حاضر بیش از 200 صندوق سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد که محل خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و مشخصات همه این صندوق‌ها در سامانه فیپیران ارائه شده است.

منبع: فارس

394793