بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

هرگاه بیماری به پزشک مراجعه می‌کند، برای شناخت بیماری او، اغلب نبض قلب بررسی می‌شود، بعد دمای بدن اندازه‌گیری می‌شود، سپس ممکن است آزمایش خون و... انجام گیرد. اقتصاد کلان یک کشور نیز از طریق شاخص تورم، بی‌کاری، تراز پرداخت‌ها، معوقات بانکی، چک‌های برگشتی، تغییرات شاخص بازار سرمایه و تحلیل اجزای آن و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات امروز توانسته بود با روندی صعودی به رقم یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد برسد در ساعات میانی و پایانی معاملات دوباره روندی نزولی به خود گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت سه اقدام مهم اقتصادی این کمیسیون و دولت سیزدهم را تشریح کرد.
با افزایش درآمد شرکتهای بزرگ جهانی:

بورس جهانی سبز پوش شد

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۰۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۲۹۴.۷۶ واحد بسته شد.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۰۱ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۴۲۱.۹۲ واحدی بالا رفت.
چند روزی می‌شود که موضوع تغییر ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح است و اخبار غیر رسمی از انتصاب حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل فعلی بورس کالا برای این سمت حکایت دارد.
پنج عضو جدید شورای عالی بورس روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی انتخاب و معرفی شدند.
روز گذشته بزرگ‌ترین موج خروج از بازار سرمایه طی مهرماه سال جاری رخ داد. بیش از 1200 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. این رقم بیشترین میزان خروج پول از بورس در مهرماه است و موجب شد تا شاخص بورس با ریزش 38هزار واحدی مواجه شود.
سهامداران شرکت‌های گروه صنایع کاغذ پارس، مهندسی نصیر ماشین و حمل و نقل پتروشیمی بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند.
بخش اعظم فروش اوراق دولتی ناشی از عملیات بازار باز بین بانکی است که بین بانک‌ها و بانک مرکزی اتفاق می‌افتد و به هیچ عنوان به معنی فروش اوراق توسط دولت نیست.

وارد شدن مهم ترین مایحتاج مردم (برنج) به بازار بورس، مخالفان و موافقان خود را به همراه داشته است. موافقانی که این روند را به بهتر شدن روند تثبیت قیمت برنج مهم می دانند و مخالفانی که نگرانی هایی از این ورود دارند..