بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مجید عشقی گفت: در حال حاضر مصوبه قطعی هیئت مدیره سازمان در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست، اما برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است.
بورس در هفته اخیر در حدود ۵٫۲۴ درصد رشد کرد. به گفته کارشناسان شاخص در آخرین روزهای پایان سال افت زیادی را تجربه نخواهد کرد.

بازار بورس در هفته ای که گذشت برخلاف هفته های پیش از این روندی صعودی داشت.
اقتصاددانان می‌گویند: این تغییرات تحت تاثیر تغییرات قراردادهای آتی و سایر عوامل بازار و نه تحولات جنگ بوده است. آنان هشدار دادند در حالی که دیپلمات‌های روسیه و اوکراین برای مذاکره آماده می‌شوند، بازارها بی‌ثبات خواهند ماند.
معاون نظارت بر بورس‌های سازمان بورس از آخرین جزئیات تغییرفصلی دامنه نوسان قیمت سهام در سال آینده خبر داد و گفت: با سیاست گذاری‌های جدید افزایش دامنه نوسان قیمت سهام در سال جدید انجام می‌شود.
رییس سازمان بورس گفت: به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم افزایش سرمایه ها برای مشمولان نیز اعمال می شود در مورد شرکتهای که سود خود را پرداخت نکردند مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.
اسلامی گفت: به صورت مستقیم اصلا و به صورت غیرمستقیم هم از طریق نرخ بهره ممکن است اثر منفی داشته باشد که آن هم باز به تعیین این رخ در بانک مرکزی مرتبط است.
رشد نماگرهای بورسی با اثرپذیری از سه محرک امیدواری به احیای زودهنگام برجام، رشد قیمت‌های جهانی و البته موافقت مجلس با حذف دلار۴۲۰۰ ادامه دارد.
مجتبی دیبا گفت: بورس امروز تحت تاثیر اخبار مختلف به ویژه خبر حذف ارز 4200 تومانی در مدار صعودی قرار گرفت.
شاخص کل بورس در آغاز معاملات با رشد ۲۲ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد قرار گرفت.
بورس تهران روز یکشنبه با رشد بیش از 1/8 درصدی نماگر اصلی همراه شد تا شاخص کل سهام برای پنجمین‌بار در سال۱۴۰۰، ابرکانال ۳/ ۱میلیون واحد را بازپس گیرد.
معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران تا پایان هفته جاری خبر داد.