بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

صندوق های سرمایه گذاری، نهاد های مالی هستند که منابع مالی مردم را جمع آوری می کنند و این منابع را در بازارهای مالی سرمایه گذاری می کنند. این صندوق ها پول های جمع آوری شده از مردم را صرف داد و ستد سهام، اوراق مشارکت ، اوراق بدهی و یا مجموعه ای از سایر اوراق بهادار می کنند و کاملا امن هستند.
مشمولان سود سهام عدالت در این روزها منتظر اعلام تاریخ واریز سود مرحله دوم هستند. بر اساس اعلامات، این مبلغ در نیمه دوم اسفند ماه واریز خواهد شد. در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.
تعطیلات بازار سهام به پایان رسید و سهامداران معاملات خود را از روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. کارشناسان در راستای پیش بینی بورس معتقدند در هفته جاری جو فروش سنگینی در بازار رخ نخواهد داد.
قرارگیری ارزش معاملات در کانال سه هزار میلیارد تومانی، بازار سهام را در خواب زمستانی فرو برده است. غیر از نمادهای گروه زغال سنگ، جریان معاملات بورس در روز سه‌شنبه در تعادل کم‌جان و بی‌رمقی قرار گرفت. با وجود روند فعلی بازار سهام، سرنوشت معاملات در آخرین روز هفته چگونه رقم خواهد خورد؟
همان‌طور که انتظار می‌رفت خبردرمانی‌ها نتوانست رویکرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورسی را عوض کند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت دماسنج‌های تالار شیشه‌ای به ریل صعودی خود، اقدامات عملی و افزایش چشمگیر ارزش معاملات نیاز است.
محمدرضا فرزین گفت: به‌زودی در مرکز مبادله ایران ارز بازار سلف را راه‌اندازی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به این واسطه ارز را پیش‌فروش کنیم.
اخبار و شایعات مثبتی که برای بازار سرمایه به گوش می‌رسد نشان می‌دهد که احتمالا فضا برای صعودی شدن بازار می‌تواند مهیا شود و می‌توان به آینده بازار سرمایه خوش‌بین بود.
وزیر اقتصاد با اعلام اینکه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افراد مشمول سهام هستند، گفت:مراحل قانونی برای عرضه سهام به این افراد باید اجرا می‌شد که امیدواریم تا پایان بهمن موافقت وزارتخانه‌های مربوطه را برای این کار بگیریم
طبق آخرین برآوردها، ارزش سهام عدالت در حال حاضر به ۱۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان رسیده که ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هشت میلیون و ۵۶۵ هزار و ۹۵۰ تومان برآورد می شود.