بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

صنعت گردشگری، ازجمله مهم‌ترین معیارها در جهت توسعه اقتصادی یک کشور به شمار می‌رود که بهبود وضعیت درآمد و اشتغال‌زایی در این صنعت منجر به توسعه پایدار مقاومتی خواهد شد. عرصه‌های مختلف و توانمندی‌های بالقوه که در گردشگری تبلور می‌یابد می‌تواند کشور را در برابر مشکلات اقتصادی واکسینه کند.
رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: رقم مانده تسهیلات اعطایی شبکه بانکی در سال 1401 بالغ‌بر 5500 همت بوده است که کل وام کارکنان بانک‌ها حسب گزارش بانک مرکزی (سامانه سمات) کمتر از 2 درصد این عدد را شامل می‌شود.
علاقمندان و بازدیدکنندگان در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) حضوری پر شور داشتند و غرفه بانک ملی ایران میزبان این علاقمندان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه بود.
الحاقیه تفاهم‌نامه بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در زمینه تامین ضمانت‌نامه اعتباری تسهیلات اعطایی در راستای حمایت دولت سیزدهم از صنایع داخلی امضا شد.
همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در تهران اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران با مدیران، فعالان و سرمایه گذاران صنعت مالی حاضر در نمایشگاه در راستای تقویت روابط متقابل و توسعه سطح همکاری های دوجانبه و مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان سی‌وهفتمین سفر استانی و در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای گمنام شهرستان یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اهداف سفرهای استانی گفت: در بررسی‌های میدانی واقعیت‌ها به شکل عینی خود را نشان می‌دهند و از ابتدای دوره مدیریتی جدید در همراهی با رویکرد دولت مردمی، تقویت ارزیابی های میدانی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار داشته و دارد و در این سفر هم تمرکز اصلی روی تقویت نقاط قوت و رفع مشکلات احتمالی فرایندهای خدمت‌رسانی و موضوعات مربوط به توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود برخی مشکلات در زمینه تأمین نقدینگی با بحران جدی مواجه نیست، گفت: در سازمان تأمین‌اجتماعی اگرچه در حوزه منابع با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ اما طی یک‌سال‌ونیم گذشته علاوه بر اینکه به همه تعهدات خود در موعد مقرر عمل و ظرفیت‌های درمانی را هم تقویت کرده‌ایم، 106 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی سازمان را نیز که از سال 1394 به این سو انباشته شده بود، تسویه کردیم و با توجه به چشم‌انداز مثبت تحولات اقتصادی؛ با بحران یا چالش جدی مواجه نیستیم و به مدد ظرفیت‌های داخلی خواهیم توانست بر برخی مشکلات موجود نیز غلبه کرده و حرکت در مسیر تحول تأمین‌اجتماعی را سرعت بخشیم.
شستا به‌رغم گردش مالی قابل‌توجه، در ماه‌های اخیر دچار رکود سنگینی در فعالیت‌ های حرفه‌ای خود شده و بررسی صورت‌های مالی شرکت شستا و هلدینگ زیرمجموعه‌اش نشان می‌دهد که وضعیت تجاری و دادوستد شرکت‌ها در دوره مالی 9ماهه سال گذشته شرایط مناسبی نداشته و مجموع دارایی‌های این شرکت‌ها کاهش معناداری داشته است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که بعدازظهر امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه، در سی‌وهفتمین سفر استانی خود به همراه ابراهیم جواهری نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، احمد اسفندیاری معاون امور فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، هادی قیومی مدیرکل بازرسی و مهرزاد اکبرپور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های این سازمان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد، با همراهی نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی از مراکز بیمه‌ای ودرمانی تأمین‌اجتماعی در دهدشت بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان وارد یاسوج شد. استان کهگیلویه و بویراحمد، مقصد سی‌وهفتمین سفر از سفرهای استانی میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از همراهی و مساعدت بانک آینده در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مربوط به تبصره 18 قانون بودجه، قدردانی کرد.
علاقمندان و بازدیدکنندگان در دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) حضوری پر شور داشتند و غرفه بانک ملی ایران میزبان این علاقمندان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه بود.