بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک سپه در راستای همراهی با سیاست‌های دولت محترم و اجرای تکالیف ابلاغی بانک مرکزی، پذیرش و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی موضوع بند ب تبصره 16 سال 1401 کل کشور را تا پایان تیرماه سال جاری تمدید کرد.
گروه پارسیان در نظر دارد نیروی انسانی مورد نیاز خود در شعب تهران و شهرستان را از بین داوطلبان مرد و زن و از طریق برگزاری آزمون کتبی ، مصاحبه و سایر مراحل مربوطه تامین نماید.
پیرو اطلاعیه سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش و به‌منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در فصل گرما، ساعت فعالیت شعبه بانک آینده در این منطقه از روز شنبه به تاریخ 1402/03/20 به شرح زیر است.
بانک آینده در اجرای تکالیف قانونی مربوط به وام قرض‌الحسنه ازدواج و به‌منظور تسریع و تسهیل اعطای قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان، همواره خود را متعهد به همکاری حداکثری با متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج می‌داند.
براساس بخشنامه بانک مرکزی، در صورت مسدودسازی بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده آن توسط سامانه «محچک»، این شخص می‌تواند با واریز مبلغ کسری نسبت به رفع سوء اثر چک اقدام کند.
معاون نظارت بانک مرکزی گفت: اگر قرار است شکاف میان نرخ سود تسهیلات و سپرده را کم کنیم باید اجازه دهیم که کارمزد شبکه بانکی اصلاح شود.
«عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: خوشبختانه در دولت آیت‌الله رئیسی ترویج قرض‌الحسنه از سوی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی شتاب یافته است.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های این بانک از محل دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود، در سال گذشته پرداخت وام رشد ۹۲ درصدی داشته و از ۶۰ همت به ۱۱۴ همت رسیده است.
دکتر «ابوالفضل نجارزاده» مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: هنگامی که بحث افزایش سهم درصد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نقدینگی کشور مطرح می‌شود، بانک‌های سهامدار با خشنودی به از دست دادن سهم خود می‌نگرند، زیرا منابع این بانک صرف پرداخت وام قرض‌الحسنه می‌شود.
بر اساس گزارش مجلس در مرداد ۱۴۰۱ میانگین نرخ تورم از نگاه مردم ۸۶ درصد بوده اما نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار در این ماه به ترتیب ۴۶ و ۵۱ درصد بوده است. این تفاوت اعداد یک دلیل فنی مربوط به نحوه محاسبه تورم و یک دلیل رفتاری و روانی دارد.
جلسه بررسی عملکرد اداره امور شعب استان زنجان با حضور محمدنور آزادی عضو هیأت عامل و معاون امور شعب و بازاریابی منطقه یک بانک ملی ایران ، رئیس اداره امور شعب استان و دیگر مسئولان برگزار شد .