بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

حرکت به سمت بانکداری دیجیتال با رونمایی از 4 سامانه توسط بانک صنعت و معدن

اولین بستر بانکداری شرکتی باز در سیستم بانکی کشور

معاون فناوری و برنامه‌ریزی بانک صنعت و معدن در نشستی که به منظور تبیین 4 سامانه و محصولات جدید این بانک سخن می گفت به تشریح خصوصیات فنی این سامانه ها پرداخت.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه حمایت‌های دولت از بازار بورس حمایت بنیادین است، گفت: تصمیم داریم باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارا سوم عرضه کنیم.
مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی؛

تامین ارز کالاهای اساسی با وجود موانع تحریمی

مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی، آخرین اقدامات این بانک درخصوص تأمین نزدیک به 5.3 میلیارد دلار ارزِ کالاهای اساسی، دارو و بانک مرکزیدر شش ماهه ابتدایی سال جاری را تشریح کرد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد :

دانش‌گران، دارایی‌ هر سازمانی هستند

سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت ‌دانشی با رویکرد رهبری دانشگران و سومین دوره جایزه بین‌المللی مدیریت ‌دانشی، به همت «انجمن مدیریت ایران» و با همکاری «انجمن مدیریت‌دانش اتریش» و «دانشگاه خاتم» در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.
رئیس کانون صرافان گفت: هر چه گردش چرخه حوالجات سرعت گیرد، برای ثبات و آرامش بازار ارز کمک بهتری خواهد شد؛ در حالیکه وضع محدودیت موجب می‌شود عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و شبکه مویرگی بازار ارز و نیز صرافی‌ها تحت تاثیر قرار گیرد.
کارشناس ارشد حقوق بانکی از صدور بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر داد که بر مبنای آن،نظام بانکی به جایگزینی عقود غیرمشارکتی به جای عقود مشارکتی الزام شده تا ضوابط بانکداری بدون ربا رعایت شود.
مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیما بیمه مرکزی؛

تمام شناور‌های دریایی زیر پوشش بیمه باربری قرار دارند

اسمعیلی پور گفت: بیشتر واردات و صادرات کشور توسط حمل و نقل‌های دریایی صورت می‌گیرد و بیمه مرکزی تمام حمل و نقل‌های دریایی، هوایی و زمینی را بیمه می‌کند.
روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی به همراه فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک، در سفر به استان خراسان جنوبی ، در جلسه با نخبگان و فعالان کشاورزی این استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد شرکت کردند.
عواملی که در دنیای امروز می تواند به رشد فین تک ها کمک کند، تعامل با بانکها در جهت ارایه محصولات ایمن و آموزش مشتریان در بکارگیری این فن آوری همچنین ورود به بخش سرمایه گذاری در این عرصه است.