بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک‌ها تا ۲ سال دیگر کاملا مجازی می‌شوند

حذف کارت بانکی فیزیکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا یکی دو سال آینده نئوبانک را در کشور اجرا کنیم، گفت: نئوبانک نوعی از بانکداری دیجیتال است که دیگر با آن‌ بانک‌ها شعبه نخواهند داشت و کاملا مجازی می‌شوند. همچنین، به دنبال پروژه‌ای هستیم تا کارت بانکی فیزیکی حذف شود و بر روی موبایل قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل آن نباشد.
جهش در تولید حق بیمه، استراتژی مداری، ارایه محصولات بیمه‌ای و نیز ارزشی بودن خدمات و عملکرد شرکت بیمه کوثر از ویژگی‌های برتر آن است.
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: درحال حاضر به طور میانگین حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متوسط هزینه بستری هر بیمار کرونایی درمراکز درمانی است که حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن درتعهدات بیمه است و سازمان از بیمه شدگان خود در این خصوص حمایت می کند.

در حاشیه شمال شرقی دشت لوت و در فاصله ای کمتر از یک ساعت با مرز افغانستان، در شهرستان محروم سربیشه ، یکی از بزرگترین مجتمع های کشت و صنعت کشور قرار دارد که با حمایت و مشارکت 70 میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای بیش از 179 نفر، 25 سال است که نقش مهمی در توسعه پایدارو رونق اقتصادی این منطقه ایفا می کند.
بانک مرکزی اعلام کرد که عملیات «ریپو» برای نخستین بار در توسعه عملیات بازار باز به‌کار گرفته شده است.
رییس کل بانک مرکزی گفت: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه‌های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات الکترونیک بانک‌ها سبب می‌شود تا‌ مردم برای انجام امور بانکی و مالی خود به شعب بانکی مراجعه نکنند و از سوی دیگر این اقدام نوعی کمک به ترویج خدمات دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی خواهد شد.
کاووسی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

چرا بانک مرکزی موفق به کاهش نرخ ارز نشد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: با وجود مداخله‌ بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز، کاهش قیمت رخ نداد. مهم ترین دلیلی که این اقدام نتوانست در تنظیم بازار موفق شود این بود که بانک مرکزی  تزریق را به صورت اسکناس نقد وارد بازار غیر متشکل کرد
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از مسدود شدن ۱۷ سایت جعلی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.
با همکاری نظام بانکی و مشارکت شرکت های گل گهر، چادرملو و مس سرچشمه انجام شد؛

چقازردی: بانک سپه رؤیای انتقال آب خلیج‌فارس را به واقعیت تبدیل کرد

مدیرعامل بانک سپه از اتمام فاز نخست طرح انتقال آب از سواحل هرمزگان تا اردکان خبر داد و اعلام کرد: با نقش محوری این بانک، رؤیای انتقال آب خلیج‌فارس به مرکز ایران به واقعیت تبدیل شد.