بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سود خالص بیمه نوین در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد کرده به طور دقیق ۱۰۴۲ درصد، با در نظر گرفتن افزایش سرمایه ۷۵ درصدی، سود خالص هر سهم بیمه نوین ۱۳۱۵ ریال برآورد شده در حالی که نیمه نخست پارسال سهامداران این شرکت شاهد سودی ۲۰۱ ریالی به ازای هر سهم‌شان بودند و سال گذشته هم ۳۷۶ ریال سود هر سهم این شرکت بود.
رشد ۱۶۰۰ درصدی سود در ۶ ماه

سرمایه‌گذاری بیمه البرز در املاک و سهام

اولویت شرکت بیمه البرز در سرمایه‌گذاری‌ها بر املاک و سهام خواهد بود. هر دو مسیر هم زیرنظر مستقیم محسن پورکیانی، مدیرعامل این شرکت پیگیری و انجام می‌شود. آیا این سیاست باعث تداوم سودسازی بیمه البرز در آینده خواهد شد و بازده خوبی نصیب سهامداران این شرکت می‌شود؟
مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا در نامه‌ای رسمی به ابهام در خصوص وضعیت ارزی این شرکت پاسخ داد و اعلام کرد: در صورت اعلام نرخ جدید تسعیر ارز از سوی بیمه مرکزی، صورت‌های مالی این شرکت تا پایان دوره با نرخ‌های ۳۰ اسفندماه ۹۹ تسعیر خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:

مشتریان به شعب مراجعه نکنند

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مشتریان بانک‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت خود و کارکنان نظام بانکی خدمات لازم را از منزل و محل کار خود به صورت غیر حضوری دریافت کنند.
تخلفات بی‌شمار در صدور چک بلامحل، جعل و دستکاری در چک، اطاله دادرسی پرونده‌های چک برگشتی، عدم ثبت سیستمی و... شده بود. همه این مشکلات باعث شد تا مسئولان و قانونگذاران، به فکر اصلاح قانون قدیم صدور چک افتاده و با بروزرسانی این قانون و پر کردن خلاهای موجود، از مشکلات و تخلفات بکاهند.
طی جلسه‌ای به ریاست قائم مقام بانک مرکزی؛

بررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات کرونا

جلسه «بحث‌وبررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات کرونا»، به ریاست دکتر اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، برگزار و بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مذکور، تاکید شد.
طهمورث الیاسی بختیاری عضو هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران در سفر به استان اصفهان از شعب، برخی باجه‌های بانکی و طرح‌های تأمین مالی شده توسط این بانک درسطح استان بازدید و از تلاش‌ها و زحمات افشین کلانی مدیرشعب استان، کارکنان ستادی و شعب و همچنین کارگزاران بانکی قدردانی کرد.
بازخوانی صورت‌های مالی ۶ ماهه “بنو”؛ شرکت بیمه تجارت‌نو، در شش ماهه اول سال جاری علی‌رغم تبعات شیوع ویروس کرونا و دیگر مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی با آن روبرو هستند، موفق شد برای هر سهم خود ۱۶۲۱ ریال سود محقق کند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۱۱۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.
با حمایت بانک کشاورزی برای نخستین بار محقق شد:

پرداخت بدون تاخیر میلیاردها ریال غرامت به بیمه گذاران خسارت دیده

مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ به منظور حمایت از کشاورزانی که محصول شان بر اثر عوامل قهری - طبیعی دچار خسارت می شود و با هدف استمرار فعالیت تولیدی آنان، مصوب کرد صندوق ویژه ای به نام "صندوق بیمه محصولات کشاورزی" در بانک کشاورزی تاسیس شود.
برگزاری اولین مسابقه تصویرگری در صنعت بیمه،

کار متفاوت و خلاقانه بیمه ملت

بیمه ملت به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس این شرکت، مسابقه تصویرگری با موضوع فرهنگ بیمه برگزار می‌کند.

گزارش بانک مرکزی از تسهیلات ۶ ماهه بانک‌های کشور حاکی از رشد ۴۰ درصدی تسهیلات‌دهی بخش صنعت مسکن و ساختمان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
بر اساس اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای 6 ماهه منتهی به 99/06/31 (حسابرسی نشده) شرکت بیمه "ما" که منتشره در سامانه اطلاع رسانی ناشران، سود خالص هر سهم شرکت بیمه "ما" تا پایان شهریور ماه 1605 ریال رقم خورده است.
رئیس کل بانک مرکزی دیشب ضمن تکذیب افزایش نرخ سود اعلام کرد که بانک مرکزی به دنبال افزایش نرخ سود نیست. این درحالیست که پیش از این خیلی از فعالان بازار سهام نسبت به افزایش نرخ سود هشدار داده بودند.
حسین راغفر در گفت و گو با پرسون؛

اشتباه بانک مرکزی باعث چالش های ارزی کشور است

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: بانک مرکزی مجری سیاست های اشتباه است در نتیجه باعث افزایش نرخ ارز شده و پیامدهای آن برای کشور به خصوص گروه های متوسط جامعه بسیار کمر شکن است.

یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد.