بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

طبق گزارش منتشر شده، شرکت بیمه نوین طی ۹ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۱۰.۷۴۴.۸۷۴ میلیون ریال حق بیمه صادر کرد و با عبور از پرتفوی هزار میلیارد تومانی، از فروش کل سال ۹۸نیز فراتر رفت.
طی احکام جداگانه‌ای از سوی مدیرعامل بیمه کوثر، علی صنعتگر ماهانی، نصرا... حسین‌پناه و ابوالفضل شهابی‌‌وش به ترتیب به عنوان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی، سرپرست معاونت بازرسی و کنترل داخلی و سرپرست مدیریت اداری و پشتیبانی منصوب شدند.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران در همراهی با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عامل سازمان های وابسته و صندوق های مرتبط با این وزارتخانه، از استان کهگیلویه و بویر احمد بازدید کرد.
علمداری عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در امور اعتباری، از آغاز بررسی و تدوین سیاست های بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده جزء برنامه ها و سیاست های بانک مسکن قرار دارد.
مجوز پرداخت معوقات کارکنان بخش درمان مشمول قانون ارتقای بهره وری نظام سلامت و آیین نامه اجرایی آن به تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسید.
روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی به منظور آگاهی از آخرین و ضعیت طرح ها و پیشرفت برنامه ها ، همچنین شرکت در آیین افتتاح و بهره برداری از برخی طرح های کشاورزی عصر روز چهار شنبه 10 دی ماه به استان خراسان شمالی سفر خواهد کرد.
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی:

خط شکنی نسل جدید فناوری های نوظهور در بازار پول و سرمایه

گزارش‌های جهانی از سرازیرشدن سرمایه‌ها به سمت فین‌تک‌ها به خصوص در حوزه خدمات مالی خبر می‌دهد. بر اساس آماری که کورش پرویزیان رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرده« حدود 20 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته در سال 2020 از کانال فناوری اطلاعات تحقق پیدا کرده این در حالی است که در ایران با وجود فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای رشد این پدیده نوظهور، این نسبت بسیار اندک می باشد.
طی یک سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور، مدافعان سلامت بی وقفه در جبهه مقابله و مبارزه با این بیماری قرار گرفتند که این تلاش و کوشش کادر درمان از دید بیماران، مردم، مقامات کشور و مسئولان وزارت بهداشت دور نماند.
معاون اعتباری و بین‌الملل پست بانک ایران اعلام کرد: هیأت مدیره این بانک همزمان با آغاز 25مین سال فعالیت بانک و درراستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به کسب و کارها و اشخاص آسیب‌دیده از کرونا با بخشودگی جرایم تأخیر تأدیه اقساط سررسید شده‌ پرداخت نشده (دیرکرد) بدهکاران تسهیلات پست‌بانک‌ایران موافقت نمود.