بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون وزیر اقتصاد در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران:

کرونا خدمات پرداخت اینترنتی را سرعت بخشید/ در چند ماه آینده تمام سفته‌ها دیجیتالی خواهند شد

معاون وزیر اقتصاد در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران که روز سه‌شنبه 23 دی‌ماه در هتل اسپیناس‌‌پالاس برگزار شد، از دیجیتالی‌شدن تمام سفته‌ها ظرف ماه‌های آینده خبر داد.
معاون بانک مرکزی در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران که 23 دی‌ماه در هتل اسپیناس‌‌پالاس برگزار شد، از تحقق شفافیت تراکنش‌های مالی در آینده نزدیک خبر داد.
معاون فناوری بانک مرکزی از عدم پذیرش تراکنش‌های بدون کد ملی یا شناسه ملی از اوایل بهمن خبرداد و گفت: از ۵ بهمن‌ماه امسال، تمام تراکنش‌های بدون کد شهاب در «ساتنا» برگشت می خورند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از شرکت‌های داخلی حاضر در ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران از رونمایی صرافی آنلاین با هدف خرید و فروش و انتقال ارز آنلاین خبر داد.

در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران عنوان شد:

اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال ابرفرصتی برای اصلاح مدل کسب‌و‌‌کار بانکی

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد عنوان کرد: اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال را یک ابرفرصت برای اصلاح مدل کسب و کار بانکی در کشور خواند و تاکید کرد، باید با بهره‌گیری از این ابرفرصت، خدماتمان را بر مبنای فضای دیجیتال و خدمات هوشمند، عرضه کنیم.
ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2020) روز سه‌شنبه، بیست‌‌و‌‌سوم دی‌ماه با حضور جمع کثیری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه مالی در محل هتل اسپیناس‌پالاس آغاز به کار کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های مقدماتی حقوقی را انجام داده تا با رعایت قانون به جای قطع خدمات با افزایش جرایم مربوط به پرداخت نکردن حق بیمه، استمرار خدمات در مجموعه مشاغلی که دارای بیمه هستند را تضمین کند.

با درخواست یک خانواده 5 نفری برای خرید بیمه عمر اندوخته دار امید از شرکت بیمه کارآفرین، این بیمه نامه با تمامی پوشش های خاص خود با مجموع حق بیمه 5 میلیارد ریالی برای این خانواده در شعبه تهران مرکزی صادر گردید.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران خبر داد:

اتصال مکانیزه بازار پول و سرمایه بر بستر بانکداری باز

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از اتصال مکانیزه بازار پول و سرمایه بر بستر بانکداری باز خبر داد و گفت: ۴۳۰۰۰ تراکنش بانکی بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال در بستر بانکداری باز توسط این بانک انجام شده که این امر نگاه به حوزه بانکداری باز را متحول می کند.
مدیران امور سرمایه انسانی و آموزش و امورشعب استان های بانک ایران زمین طی سفر به استان خراسان که با هدف نظارت بر نحوه اجرای طرح های 100 روزه جذب منابع تا پایان سال صورت گرفته بود، با حفظ پروتکل های بهداشتی از شعب این استان بازدید و با همکاران جلساتی جهت افزایش بهره وری و شنیدن مشکلات و ارائه راهکارها برگزار نمودند.
سلیمان توکلی عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با همراهی یوسف نجدی مدیر امور استان‌های این بانک در سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید تعدادی از شعب استان با همکاران ستادی استان نیز دیدار کردند.
سیدرحمان حسین پوررییس اداره‌کل روابط عمومی پست‌بانک‌ایران اعلام کرد: گزارش عملکرد نه‌ماهه سال 1399 این بانک تهیه و برای بهره‌برداری ذینفعان به ویژه کارکنان، کارگزاران باجه‌های بانکی روستایی و سهامداران منتشر شد.
رییس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر استقلال رفتار کره جنوبی در قبال منابع ایران در این کشور گفت: هفت میلیارد دلار متعلق به ملت ایران بیش از دو سال است که در بانک های کره جنوبی متوقف شده، این نکته امری غیرقابل قبول است و قطعاً ایران نسبت به تداوم این مسأله بی تفاوت نخواهد بود.
رویداد «نوین کمپ یک» با حضور اعضای هیئت‌مدیره بانک اقتصادنوین، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مدیرعامل شرکت فرابورس و جمعی از مدیران ارشد مالی و سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه فین تک و استارت آپ برگزار شد.
یکی از نیازهای امروز در مبادلات تجاری، خرید نسیه و مدت دار است. در این فرایند فرد با اتکا به درآمدهای آینده اقدام به تامین نیازهای امروز می کند. در کشور ما چک اصلی ترین ابزار معامله ای است که چنین کارکردی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند.
معاون منابع انسانی بانک ملی ایران:

«حق الناس» در گزینش رعایت شود

عضو هیأت عامل و معاون منابع انسانی بانک ملی ایران در همایش تبیین برنامه ها و ارتقاء کیفی فعالیت های گزینش بانک گفت: امر گزینش «حق الناس» است و باید مراقب باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.
مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا و در ادامه اقدامات حمایتی بانک سینا از کسب و کارهای آسیب دیده، اهالی هنر، فرهنگ و رسانه نیز می توانند از این تسهیلات بانک بهره مند شوند.
رئیس شعبه تازه تاسیس بیمه دانا در شهر ابهر، با هدف ایجاد و تقویت همکاری‌های دو و چندجانبه با بیمه‌گذاران بالقوه، دیدارهایی با برخی از مسوولان محلی انجام داد.