بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

پست بانک ایران در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و عمل به مسئولیت های اجتماعی و در همراهی با "چهارمین نهضت کمک مومنانه" بعنوان بانک عامل مناطق کم برخوردار و روستایی در طرح "پست بانک ایران، برای ایران همدل" در کمک های مومنانه مردم ایران سهیم شده است.
در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (نوبت دوم) بانک سینا که راس ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حضور 70.86 درصد سهامداران برگزار شد، اعضای جدید هیأت مدیره بانک سینا انتخاب شدند.
بانک توسعه صادرات ایران معرفی کرد:

سامانه های ثبت چکهای صیادی برای مشتریان حقیقی و حقوقی

بانک توسعه صادرات در راستای عملیاتی شدن قانون جدید چک اعلام کرد: نسخه وب همراه بانک برای مشتریان حقیقی، اینترنت بانک اشخاص حقوقی (BIB) برای مشتریان حقوقی و مشتریان حساب مشترک حقیقی، راه اندازی شد.
قائم مقام بیمه دانا سال ۱۴۰۰ را نقطه عطفی در تاریخ این شرکت بزرگ بیمه‌ای عنوان کرد.
بیمه رازی به مناسبت ماه مبارک رمضان جشنواره تخفیف برگزار می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با پرسون؛

حذف ۴ صفر، روند مبادلات پولی را افزایش می دهد/ تصویب طرح، به زودی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صرفه جویی در خصوص حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: اگر صفر ها از اسکناس ها حذف شود علاوه بر کمک به کاهش هزینه چاپ قطعا این فرآیند به تسهیل روند مبادلات پولی و مالی و کاهش حجم حمل اسکناس کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، وجود نرخ‌های متعدد برای یک ارز در تسعیر را منجر به تضییع حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی دانست و اصلاح صورتهای مالی از این بابت را خواستار شد.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با تشریح برنامه‌های ۱۴۰۰ این سازمان گفت: صدور بخشنامه امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های متاثر از شیوع کرونا و تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای برای اقشار فاقد پوشش بیمه متناسب با بازار کار از مهمترین طرح‌های امسال است.
عضو هیات مدیره بیمه دانا تشریح کرد:

نقش صنعت بیمه در پاندومی کرونا و بازدهی بازار بورس

سید محمد جواد میرطاهر، مهم‌ترین چالش صنعت بیمه در سال گذشته را پاندمی کرونا دانست و گفت: شیوع بیماری کرونا باعث تغییر در تراز مالی بیمه ها شده، به طوری که بیمه‌ها با کاهش خسارات بیمه ثالث و افزایش خسارت ها در بیمه های اشخاص، عمر و زندگی مواجه شدند.
افزایش بیش از ۶۶ درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۲هزار میلیارد ریال، حفظ نسبت مطالبات به میزان کمتر از یک درصد و عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر از جمله دستاوردهای بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۹ است.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به تشریح برنامه ها و طرح های در دست بررسی و آتی این معاونت در جهت تحقق شعار امسال( تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها) پرداخت و گفت: این برنامه ها در دو حوزه مرتبط با تولید و پشتیبانی از نیروی کار و بازیگران عرصه کار و مانع زدایی ها تدوین شده است.