بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی از تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی در بانک مرکزی و برخورد قاطع با صرافی‌های متخلف خبر داد و گفت: در شرایط تحریمی کشور، صرافی‌های مجاز و قانونمند نقش مهمی در انجام امور ارزی کشور دارند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: معطلی چند ساله بیمه کارگران ساختمانی موجب قطع شدن بیمه ۳۰۰هزار کارگر شد و ۵۰۰هزار کارگر ساختمانی منتظر نوبت در تأمین اجتماعی باقی مانده اند.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد، گفت: زمانی بانک ملی ایران به عنوان یک بانک قدیمی و حتی بعضا با نگاه سنتی شناخته می شد اما امروز در بسیاری از حوزه های دیجیتال به عنوان یک بانک پیشرو بوده و قطعا سیاست های آتی آن نیز به خلق تجربه بهتر برای مشتریان کمک می کند تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را از بانکی با سرمایه بیش از 52 میلیون مشتری دریافت کنند.
وزیر کشور در خصوص حمایت بانک‌ها از بخش تولید و اشتغال گفت: بانک‌های کشور اعم از بانک‌های دولتی و خصوصی، باید به کمک تولید بشتابند تا رونق تولید ملی شتاب جدی‌تری به خود بگیرد.
بانک خاورمیانه در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲برای عمل به بخشی از مسئولیت اجتماعی خود، با اختصاص یک شعبه ویژه برای تسهیلات ازدواج در مجموع نهصد و هشتاد و یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال به متقاضیان این نوع تسهیلات اعطا کرد.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
مدیرعامل بیمه دی در مراسم معرفی سامانه دارورسان با بیان اینکه پرداخت تعهدات مالی شرکت به مراکز درمانی و بیمه شدگان با سرعت خوبی در حال به روز رسانی است؛ گفت: خدمت رسانی، کاهش آلام و رضایتمندی جامعه هدف بویژه قشر معظم ایثارگران و خانواده شهدا در الویت اهداف شرکت متبوعش است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم معرفی سامانه دارو رسان بیمه دی، ضمن تقدیر از عملکرد بیمه دی در به روز رسانی پرداختها، این طرح را در راستای تکریم جامعه هدف و ایجاد عدالت در دسترسی خدمات برشمرد.
متوسط تماس‌های برقرار شده با مرکز ارتباط مشتریان بانک فراتر از ۱۱هزار و ۵۰۰ تماس در روز بوده است. از بین افرادی که در نظرسنجی پایان تماس شرکت کرده‌اند، ۹۱ درصد از خدمات دریافت شده رضایت داشته‌اند.
بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده یک ساله و حسابرسی نشده ۳ ماهه شرکت بیمه ملت حکایت از تداوم رکوردداری این شرکت در توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه و همچنین ثبت سود خالص ۴۴۲ درصدی در سه ماهه ابتدایی امسال دارد.