بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در خردادماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۰۳۶ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۳ درصد و از نظر مبلغ، ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
«دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال» با حمایت بانک پاسارگاد و با حضور دکتر مجید قاسمی، رئیس انجمن مدیریت ایران و رئیس دانشگاه خاتم و همچنین جمعی از اساتید و اندیشمندان حوزه مدیریت، اقتصاد و فناوری اطلاعات در روز‌های 21 و 22تیرماه 1402 در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.
محمد مهدی بهشتی‌نژاد گفت: با برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مدون توانستیم زیان انباشته در بیمه سرمد را کاهش دهیم به طوریکه این شرکت در سال 1400 با زیان 348 میلیارد تومانی مواجه بود که با اصلاح ترکیب پرتفوی و مدیریت ریسک، این زیان کاهش و در پایان سال مالی 1401 به سود 28.8 میلیارد تومانی تبدیل شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در شب سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و شهدای واقعه تروریستی هفتم تیر ۱۳۶۰ به دست منافقین با حضور در منزل شهید اکبری مدیر عامل اسبق بانک کشاورزی و از شهدای این واقعه، ضمن تقدیر از خانواده این شهید بزرگوار به ویژه همسر و فرزندانش، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشت.
هادی حق شناس در رابطه با انتظار بازار نسبت به خبر آزاد شدن منابع ارزی در کره و عراق اشاره کرد: آزاد شدن طلب ایران از عراق و کره تقریبا در این دو سال گذشته بار‌ها مطرح شده و بعد تایید و تکذیب شده است. بازار از این خبر‌ها خسته شده است. اخبار مربوط به طلب ایران به عراق هم دیگر مردم را خسته کرده است و حالا هم این طلب به عمان منتقل شده است. ظرفیت اقتصادی ایران بیش از این طلب‌هاست. در یک شرایط عادی برای صادرات غیرنفتی و نفتی و گاز و پتروشیمی بیش از این اعداد باید درآمد داشته باشیم
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

آفت اقتصاد صرافی‌های متخلف هستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه که صرافی های غیرمجاز و متخلف برای اقتصاد کشور یک آفت محسوب می شوند، گفت: در صورت تامین ارز فعالان اقتصادی به آسانی آنها به سمت صرافی‌های غیرمجاز و متخلف نخواهند رفت.
آقای پرویز عقیلی کرمانی و غلامعلی کامیاب به‌ترتیب برای سمت‌های رئیس و نائب‌رئیس هیات‌مدیره بانک خاورمیانه انتخاب شدند. پس از انتخاب اعضای هیات‌مدیره بانک توسط صاحبان سهام در جلسه مجمع عمومی ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲، در اولین جلسه هیات‌مدیره جدید رئیس و نائب‌رئیس این هیات انتخاب شدند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه معرفی‌شده از سوی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پرداخت می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، از عملکرد شعب بانک صنعت و معدن در این استان برای تحقق اهداف کلان کشور در افزایش تولید و ایجاد اشتغال، قدردانی کرد.
شرکت بیمه ملت به عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور با هدف ارائه محصولات و خدمات و جذب بازارهای جدید در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران ۱۴۰۲ طی روزهای 12 الی 15 مرداد سال جاری حضور خواهد یافت.
کمیته تیمی کاراته مردان ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و از مربیان خوش‌نام این رشته ورزشی، همکار سازمان تأمین‌اجتماعی است.