بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

همه عملیات های مرتبط با چک های صیادی از طریق اپلیکیشن «ایوا» که توسط بانک ملی ایران طراحی شده و به تایید بانک مرکزی نیز رسیده است، قابل انجام است.
سامانه هم‌ بیمه‌گران تلاشی از صنعت بیمه کشور جهت بهره گیری از تکنولوژی های نوین در عملیات بیمه گری است. این سامانه در نتیجه راهبری شرکت بیمه رازی و پشتیبانی سندیکای بیمه‌گران ایران و پژوهشکده بیمه مرکزی به بهره برداری رسیده است و میتواند سامانه ای برای انجام هرگونه عملیات بیمه گری گروهی با مشارکت همه شرکت های صنعت بیمه باشد.
در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

بانک رفاه از استارتاپ ها و فین تک ها در حوزه بانکداری حمایت می کند

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: زمینه فعالیت استارتاپ ها و فین تک ها از جمله در حوزه بانکداری فراهم شده است و این بانک با تأسیس مرکز نوآوری رفاتک در صدد است از ایده های نو و خلاق جوانان و تحصیل کرده های دانشگاهی استفاده کند تا خدمات بانکی بهتر و مطلوب تری به مشتریان ارائه دهد.
اولین نشست شورای هماهنگی معاونین فنی صنعت بیمه با حضور دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ، دکتر علی جباری مدیرعامل بیمه رازی و معاونین فنی شرکتهای بیمه کشور در محل در بیمه رازی برگزار شد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته کاهش نقدینگی بود؛ لذا، این بانک با سفارش‌‌های ارسال‌شده بانک‌های متقاضی موافقت نکرد.
​نمایشگاه توانمند‌سازی و حمایت از شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) با مشارکت و اعلام آمادگی بانک صادرات ایران برای مشارکت در تأمین مالی و پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای این صنعت آغاز به کار کرد.
اصلاحیه «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها» که در یک‌هزار و سیصد و چهاردهمین جلسه مورخ 28‏‏.۲‏‏.1400 شورای پول و اعتبار مطرح و به تصویب رسیده است، ابلاغ شد.
شرکت بیمه پاسارگاد در حوزه نویسندگی و چاپ کتب تخصصی بیمه در سال گذشته گوی سبقت را در استان خوزستان ربود و دو کتاب تخصصی مجموعه قوانین و مقررات بیمه نامه شخص ثالث و بدنه خودرو و اهمیت آن را به بازار کتاب معرفی کرد.
نمایشگاه توانمندسازی شرکت های منطقه ماهشهر با هدف حمایت از شرکت های منطقه ماهشهر درتامین نیازهای عمومی وتخصصی شرکت های پتروشیمی در ماهشهر آغاز به کار کرد و شرکت بیمه "ما" با برپایی غرفه در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان البرز در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و مشارکت در امور خیریه وانسان دوستانه، نسبت به اهدای تبلت و بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان مستعد و کم برخوردار استان اقدام کرد.
یک عضو هیأت مدیره بیمه دانا، خواستار حضور پررنگ تر این شرکت در حوزه بیمه‌های اموال و جذب پرتفوی‌های خرد و سود محور شد.
مراسم رونمایی از استودیو خبر شرکت بیمه رازی با حضور علی جباری مدیرعامل و عضو هیات مدیره، سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ، مدیران و اصحاب رسانه در شرکت بیمه رازی برگزار شد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تمامی تکالیف قانونی خود را در حوزه افزایش شفافیت و نظارت بر تراکنش‌های بانکی انجام داده وتوسط نهادها و بخش‌های دیگر حاکمیت در حال بهره‌برداری از نتایج اقدامات بانک مرکزی و اطلاعات سامانه‌های این بانک هستند.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: تعداد پزشکان شاغل دراستان تهران براساس بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۰ هزار نفر برآورد شده و شرایط استقرار نسخه الکترونیک دراستان تهران با سایراستان‌ها متفاوت است و چالش‌هایی به همراه دارد.
مدیر عامل پست بانک ایران در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی پست بزرگترین شبکه حمل و نقل در سراسر کشور را دارا است، گفت: یکی از راهبردهای پست بانک ایران تدوین فصل مشترک کاری با شرکت ملی پست بوده است تا ذینفعان بانک بتوانند با حداقل قیمت، خدمات بانکی را دریافت کنند.