بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نهاد مقدس صندوق قرض‌الحسنه سال‌ها خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه داده است، اما متأسفانه امروز برخی از این صندوق‌ها به محملی برای اختفای فعالیت اقتصادی برخی صنوف تبدیل شده‌اند.
بانک سینا به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیـاز خـود برای تصدی در شغل بانکدار، بانکداری فناوری اطلاعات و بانکداری حقوقی از داوطلبان مرد و زن واجـد شـرایط دعوت به همکاری می نماید.

متقاضیان ارز اربعین هم‌ اکنون نیاز ارزی خود را با نرخ رسمی و به صورت مستقیم و بدون حضور واسطه و دلال، از طریق 1500 شعبه منتخب بانک های ملی، تجارت، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در سراسر کشور دریافت می‌کنند.
بانک سپه با توجه به استقبال و اعتماد گسترده هموطنان عزیز، جوایز چهل‌ و سومین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (ریالی و ارزی) این بانک را برای دومین بار افزایش و جوایز نهایی را اعلام کرد.
سیاست تامین ارز زائران اربعین و اعلام زودهنگام آن از سوی بانک مرکزی موجب شده صف‌های طولانی خرید این ارز که سال‌های گذشته مشاهده شد، دیگر تکرار نشود و خرید ارز از بانک‌ها در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود.
ارزش بیمه نامه‌های صادر شده توسط صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی طی چهارماه نخست امسال، بیش از پنج هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان ثبت شد که شامل ۷۷ فقره بیمه نامه اعتباری است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف بانک‌های ناتراز اعلام کرد: تا پایان شهریور مهلت بانک مرکزی به این بانک‌ها پایان یافت و بعد از آن تکلیف موسساتی که نتوانند معیارهای بانک مرکزی را تأمین کنند، اعلام می‌شود.
نظر به استقبال هموطنان و مشتریان گرامی از چهل و سومین دوره جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک ملی ایران، مهلت افتتاح و یا افزایش موجودی این حساب‌ها تا 31 شهریور ماه تمدید شد.
نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال 1401 با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و همچنین اکثریت اعضا و نمایندگان اعضای مجمع از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد، وزارت صمت، وزارت رفاه و سازمان حسابرسی کل کشور برگزار شد.
زائران اربعین بخوانند؛

جزئیات بیمه اربعین ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرعامل بیمه میهن به عنوان بیمه‌گذار اربعین گفت: در این دوره سه سطح حق بیمه ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومان تعیین شده که متقاضیان می‌تواند با ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت مبلغ خود را در این سفر بیمه کنند.
طبق ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌ها و موسسات اعتباری، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل یا بعد از اعطای تسهیلات و همچنین کسر کردن کارمزد از اصل مبلغ تسهیلات توسط شبکه بانکی ممنوع است.
مدیر عامل بیمه ایران از کاهش زمان پرداخت خسارت حوزه بیمه های درمان بیمه ایران تا زیر 5 روز خبر داد که با راه اندازی سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی حوزه بیمه های درمانی بیمه ایران و غیر حضوری شدن فرایند دریافت خسارت بیمه گذاران این رشته تحقق یافته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استقلال بانک مرکزی در ایران بد تفسیر شده است، هدفگذاری با دولت است، اما ابزارها در اختیار بانک مرکزی است. نباید دچار افراط و تفریط شد. در ابتدای راه توسعه هستیم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی در نامه ای به مدیرعامل بانک گردشگری، از حمایت و مشارکت در برگزاری دوره آموزشی بین المللی سه روزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تقدیر و تشکر کرد.
لازم به توضیح است همانگونه که در اطلاعیه دبیرخانه شورای فقهی بانک مرکزی نیز آمده است، "تسهیلات مرابحه به زائرین اربعین حسینی" با اصلاحات به‌ عمل آمده فاقد هرگونه ایراد شرعی می‌باشد.