بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست مشترکی با صاحب‌نظران بین المللی:

شبکه بانکی ایران حامی و همراه مراکز نوآوری است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص مراکز نوآوری ایران در حوزه‌ی پولی و بانکی گفت: ۲۶ مرکز نوآوری فناوری های مالی در ایران وجود دارد و 87 درصد از موسسات مالی و اعتباری ایران دارای مرکز نوآوری مالی هستند. ضمن آنکه هم‌افزایی میان بانک‌ها و فین‌تک‌ها، شناخت اکوسیستم فین‌تک کشور و ارتباط با بازیگران آن در کنار حمایت از تمامی بخش‌های زیست‌بوم نوآورانه در کشور از مهم‌ترین اهداف این مراکز است.
سکه تمام بهار آزادی با کاهش 47 هزار تومانی نسبت به روز قبل به 10 میلیون و 501 هزار تومان رسید.
حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان خرداد1400 در مجموع بالغ بر 53 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن به طرح های به بهره برداری رسیده و در حال احداث استان کرمانشاه اختصاص یافته است که برای 1703نفر اشتغالزایی به همراه دارد.
مدیر بیمه های مهندسی شرکت بیمه سامان با بیان این که یکی از مهمترین خواسته های بیمه گذاران در دوره شیوع کرونا،‌ حداقل شدن مراجعه به دفاتر بیمه گران برای خرید بیمه نامه، اعلام و ثبت خسارت است، گفت: شرکت بیمه سامان تلاش کرده است در رشته های پرمخاطب از جمله بیمه تلفن همراه، این رویه را پیاده سازی کند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۹ ارز کاهش و نرخ ۸ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز نیز ثابت ماند.
پشتیبانی از تولید به روایت بانک ملی ایران:

اشتغال مستقیم 280 کارجو در سیستان و بلوچستان

بانک ملی ایران از سال های دور تاکنون در طرح های مهم کشور پیش قدم بوده و اینک در شرایط سخت زندگی مردم یاور بخش تولید و اشتغال است.
بانک مسکن در راستای سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله با نرخ سود علی‌الحساب 18% سالانه و نرخ سود بازخرید 10% سالانه به تاریخ انتشار 1400/04/15 را در دستور کار بانک قرار داد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اهمیت صنعت پلیمر در ایران گفت: این بانک طی ۵ سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تامین سرمایه در گردش به شرکت‌های مختلف صنعت پتروشیمی تسهیلات پرداخت کرده است.
بانک آینده در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌ زدایی‌ها با اعطای تسهیلات به شرکت گستران صنایع نوین پارس (گروه صنعتی هوشمند آسیا) از شرکت‌های تولیدی دانش‌ بنیان که تحت پوشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر است، ادامه و رونق تولیدات این شرکت را هموارتر کرد.