بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

اکچوئر و مدیر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری شرکت بیمه تجارت‌ نو، از اضافه شدن ۲۵ بیماری صعب العلاج (خاص) به سبد محصول عمر و سرمایه‌گذاری شرکت متبوع خود خبرداد و اظهار داشت: برمبنای اطلاعات بدست آمده مجموعه شرایط و نرخ‌هایی را تهیه شد که توانستیم از بیمه مرکزی تایید آن را دریافت کرده و به اجرا برسانیم.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که نرخ همه ارزها با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند.
مفید امینی، معاون نظارت بیمه مرکزی طی بخشنامه ای شرکتهای بیمه را ملزم به ایجاد سازوکارهای لازم برای ارائه خدمات صدور و خسارت به بیمه گذاران در ایام تعطیل شده از سوی ستاد کرونا کرد.
بانک مرکزی از سال گذشته با هدف جهت‌دهی صحیح به انتظارات تورمی و تحقق اهداف بانک مرکزی در راستای حفظ ارزش پول ملی و مساعدت به رشد اقتصادی، اقدام به ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی خود نموده است.
جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال از جوانی به سالخوردگی قرار دارد و با توجه به کاهش سریع باروری در چند دهه اخیر و پیش بینی افزایش درصد سالمندان جامعه در سال‌ های آتی، برنامه ریزی آینده محور برای حل مشکلات سالمندان و مواردی مانند بیمه سالمندی ضروری است.
دومین جلسه هم اندیشی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای با حضور سید مجید بختیاری مدیر عامل ، سلامی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه، علی حسین طهماسبی سرپرست امورمالی، شهرستانی سرپرست منابع انسانی، مهدی پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، رسول آریانپور مشاور مدیر عامل و مقیسه مشاور شرکت و به دعوت سید علیرضا میرآقایی مدیر گروه مشاوران، در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مجمع عمومی سالانه این بانک تشریح کرد:

تحقق 95 درصدی اهداف بانک در سال 99

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این بانک، ضمن تشریح عملکرد بانک در سال 1399، میزان تحقق اهداف و برنامه های بانک کشاورزی در سال گذشته را بیش از 95 درصد اعلام کرد.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی از تعطیلی بانک‌ها در سراسر کشور طبق دستور ستاد ملی کرونا به مدت پنج روز از ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه خبر داد.
بخش کشاورزی نقش بسزایی در تولید ملی و اقتصاد کشور دارد و به گفته وزیر جهاد کشاورزی بانک کشاورزی یار ویاور توسعه این بخش است.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در 4 ماهه ابتدای سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 7010.7 هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 2500.9 هزار میلیارد ریال (معادل 55.5 درصد) افزایش داشته است.
باباکردی:تقریباً 50 الی ۶۰ درصد بیمه‌ نامه‌های مسئولیت، بیمه‌نامه‌های مسئولیت کارفرما هستند که متأسفانه هر پرونده‌ای به دادگاه می‌رود بیمه‌گر به طور 100 درصد مقصر شناخته می‌شود همه این عوامل ضریب خسارت را افزایش می‌دهند.
به گفته مدیر عامل بیمه البرز در حال حاضر و در وضعیت موجود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، صنعت بیمه با چالش های بسیاری مواجه شده است. البته وی ابراز داشته که بیمه البرز در سال گذشته با افزایش جذب بیمه گذار و سوددهی روبه رو بوده است.
مدیرعامل صرافی توسعه صادرات ایران:

آماده رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان هستیم

صرافی توسعه صادرات در محدودیت های ناشی از کرونا با ایجاد راهکارهای تخصصی و ایجاد شبکه هایی در خارج از کشور، توانسته وجوه صادراتی مشتریان را از اقصی نقاط دنیا دریافت و به رفع تعهد صادراتی ایشان کمک کند.
آیین اهدا کیت‌های تشخیص بیماری کووید 19 توسط بانک پاسارگاد به ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران در روز چهارشنبه مورخ 20 اَمرداد1400 در محل این ستاد واقع در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران، دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و تنی چند از مسئولین مربوطه برگزار گردید.