بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۱۱ ارز کاهش و ۲۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند.
مدیر کل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی تشریح کرد:

تامین ارز کالاهای اساسی در شش ماهه امسال برابر کل سال 1399

مدیر کل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی گفت: ٩.۵ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی اعم از نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی در شش ماهه اول امسال تامین شده که این میزان برابر کل ارز تامین شده برای همین اقلام در سال ٩٩ است.
با پیگیری مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران محقق شد؛

مانع زدایی و استفاده واحدهای صنعتی از تسهیلات بانکی

اقدام بزرگ در راستای مانع زدایی و استفاده واحدهای صنعتی از تسهیلات بانکی با پیگیری ها مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها" صورت گرفت.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه تجارت‌نو، جذب پرتفوی 2500 میلیارد تومانی تا پایان سال 1400را از برنامه‌های شرکت بیمه‌تجارت‌نو خواند و افزود: در شش ماهه نخست سال 1400 بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از بودجه تعیین شده سال جاری با ترکیب پرتفویی مناسب و متوازن محقق شده است.
معاون اداره کل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت گفت: تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت برای حدود 14 میلیون نفر از بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی و صندوق روستائیان تا پایان آذرماه انجام شده و این افراد نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید دفترچه (اعتبار بیمه ای) خود ندارند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۲۳ ارز کاهش و ۱۲ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند.
بیمه حافظ در دو سال گذشته و با همه گیری بیماری کووید 19 از ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان خود غافل نمانده و با ایجاد زیر ساخت های مناسب و همگام با دیگر بیمه گران مطرح صنعت بیمه کشور، نسبت به طراحی و استفاده از ابزارها و امکانات به روز بیمه گری الکترونیک، اقدام نموده است.
در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور، کلنگ احداث سومین مدرسه بانک سینا در روستای قباکلکی از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر با حضور قائم مقام بانک و مقامات استانی به زمین زده شد.
عضو هیات مدیره بانک مسکن جزئیات مصوبه جدید بانک مرکزی را تشریح کرد:

افزایش سقف تسهیلات طرح مسکن اقدام ملی

علمداری درباره جزئیات این مصوبه گفت: بانک مسکن مطابق سهمیه تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای بانک های عامل، ماموریت دارد به میزان مشخص (بیش از 100 هزار واحد مسکونی) تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی را پرداخت کند.
مراسم قرعه کشی بانک و باشگاه مشتریان بانک پارسیان ویژه بیستمین سالگرد تاسیس بانک، روز چهارشنبه 7 مهرماه 1400 به صورت پخش زنده از طریق شبکه های اجتماعی بانک برگزار و یک برنده خوش شانس 200 میلیون ریالی و20 برنده جایزه 20میلیون ریالی این قرعه کشی مشخص شدند.
طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و امام جمعه از زحمات مرحوم مهدی سرغانی نماینده مدافع سلامت شرکت بیمه رازی که در حین خدمت رسانی به مردم بر اثر کرونا به لقاء الله پیوست تقدیر شد.
در راستای رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعبه‌ها، کارت‌ های نقدی بانک‌ پاسارگاد که تاریخ انقضای آن‌ها از ابتدا تا انتهای مهرماه سال1400 است، به‌ مدت یک سال تمدید شد.
در حالی که در ترکیه بعد از چند تغییر پی‌درپی روسای بانک مرکزی و نه شنیدن ریاست جمهوری کشور از روسای قبلی درخصوص کاهش نرخ بهره، بالاخره نرخ بهره به صورت دستوری کاهش یافت و ترکیه شاهد تورم ۱۹درصد و نرخ بهره ۵ درصدی است...